مقانلو: چوب جادو ندارم/ باید خودمان را برای تکواندوکاران جویای نام خرج کنیم

16:30 - 26 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۸۳۳۱
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: نیازمند زمان هستیم تا تکواندوکاران ترس از باخت نداشته باشند.

خبرگزاری میزان - بیژن مقانلو در نشست خبری امروز (شنبه، 26 آذر ماه) فدراسیون تکواندو اظهار داشت: از تیم مدیریت و کادر فنی تشکر می‌کنم. شرایط را می‌دانستم و مسئولیت قبول کردم و مشخص بود چه داشتیم. کلاً اسم ۴ بازیکن روی کاغد بود که فقط سجاد مردانی ماند. در عرض ۶ ماه ۴ ماه مرتب تمرین کردیم. با برنامه‌ای که داریم در سال آینده هر وزن ۲ تا ۳ بازیکن در اختیار خواهیم داشت. هر ریسکی را انجام می‌دهم با حمایت رییس فدراسیون است. ریسک هوشمندانه کردیم و ۴ قهرمان نوجوانان به تیم ملی ملحق شدند که در انتخابی‌ها و لیگ درخشیدند. ما مربیان باید یاد بگیریم خودمان را برای بازیکنان مستعد و جویای نام خرج کنیم.

وی در مورد وضعیت سجاد مردانی عنوان کرد: متحول شده و باید بازیکنی داشته باشیم که بتواند در مسابقات پیاپی شرکت کند. او می‌داند باید بجنگد و در کنارش ابولفضل عباسی را هم داریم. نادعلیان و نجفی هم در این وزن هستند و اگر جوان‌ها نتوانند این باتجربه ها را ببرند، در مسابقات بین‌المللی هم موفق نمی‌شوند. مردانی در مسابقات جهانی خوش درخشید و سایر بازیکنان هم خوب بودند و من هم به تیم و بازیکنانم افتخار می‌کنم و نزدیکترین بازیکن ما به المپیک سجاد مردانی است و باید حفظش کنیم.

مقانلو ادامه داد: استفاده از نوجوانان در برنامه ما بود و به آن پایبند بودیم و سالیان قبل روی این موضوع تمرکز نداشتیم. در تورنمنت بیروت و پاکستان شرکت کردیم و از حداقل‌ها توانستیم حداکثر امتیاز را بگیریم اما سال ۲۰۲۳ اوضاع متفاوت است، دستمان بازتر خواهد بود. با اینکه باید ۱۰ بازیکن را تغییر وزن بدهیم و سالیان سال بازیکنان سوختند اما از اول ژانویه کار را درست می‌کنیم و قهرمانانی که بیرون مرز هستند. مانند ابوالفضل یعقوبی در حال برگشت به ایران هستند که اتفاق مثبتی است.

سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به اینکه بستر برای تمام بازیکنان آماده است، تصریح کرد: در سال ۲۰۲۳ می‌توانیم ۵۱۰ امتیاز بگیریم و اول باید سهمیه کسب کنیم، بعد به دنبال مدال المپیک باشیم. کشتی به گل نشسته را باید آماده حضور در یک دریای طوفانی می‌کنیم. اهداف را تعریف کردیم که بازیکنان باید ابتدا در بین ۳۲ نفر باشند بعد ۱۶ و بعد 5 نفر، اما این کار سختی است. اصولاً قهرمانانی که در کورس رقابت جزو ۵ نفر نیستند، در قاره‌ای مدال می‌گیرند.

مقانلو خاطرنشان کرد: در مجموع چوب جادو ندارم و نیازمند زمان هستیم تا بازیکنان ترس از باخت نداشته باشند. از کادرفنی راضی هستم و فکر می‌کنم این عزیزان هستند و در سخت‌ترین شرایط من را یاری دادند. نمی‌خواهم از کادرم کسی کم شود و به امید خدا با همین تیم ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *