رشد 14.4 درصدی حجم فروش شرکت‌های صنعتی بورسی در آبان

16:03 - 26 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۸۲۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی در آبان‌ سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۱۴.۴ درصدی رو‌به‌رو بوده است.

خبرگزاری میزان _ مرکز پژوهش‌‏های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در آبان ماه 1401 بخش صنعت و معدن پرداخته است.

بر اساس این گزارش در آبان ماه 1401، شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی از ابتدای دوره محاسبه شاخص (ابتدای 1397 تاکنون) عملکرد کم‌سابقه‌ای داشته است؛ در این ماه شاخص تولید و فروش نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش 8/2 و 14/4 درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش 7/4 و 14/5 درصدی مواجه شده است.

در این ماه رشته فعالیت خودرو و قطعات برمبنای شرکت‌های بورسی رکورد جدیدی ثبت کرده است و شاخص تولید و فروش آن به ترتیب رشد 47/3 و 67/2 درصدی را نسبت به ماه مشابه سال قبل ثبت کرده است.

همچنین، در آبان ماه 140۱ شاخص تولید و فروش رشته فعالیت فلزات پایه برمبنای شرکت‌های بورسی، نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش 6 درصدی و افزایش 3/2 درصدی داشته است.

در مقابل، در آبان ماه 140۱ شاخص تولید و فروش رشته فعالیت شیمیایی بجز دارو برمبنای شرکت‌های بورسی، نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش 14/6 و کاهش 4/7 درصدی داشته است.

همچنین، در آبان ماه 1401 نرخ رشد ماهیانه قیمت فعالیت‌های صنعتی بورسی رشد مثبت 0/2 درصدی رشد نقطه به نقطه با حفظ روند نزولی با 2/5 درصد کاهش نسبت به ماه قبل، رشد 36 درصدی و میانگین سالیانه شاخص قیمت هم با حفظ روند نزولی یکسال اخیر خود رشد 50/8 درصدی را نشان می‌دهد.

در این ماه رشته فعالیت دارو پس از رشد منفی 17/1 درصدی قیمت ماهانه در مهر ماه، در آبان ماه نرخ رشد ماهانه 8/2 درصدی داشته است و هم چنین، شاخص قیمت ماهانه رشته فعالیت غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر پس از رشد منفی در سه ماه متوالی مهر، شهریور و مرداد در آبان ماه ۱ واحد درصد افزایش یافته و رشد مثبت 0/2 درصدی داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *