اشتغال به کار 100 درصدی مددجویان بند نسوان در خراسان شمالی

16:34 - 26 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۸۱۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در بازدید از بند نسوان زندان مرکزی بجنورد از اشتغال به کار ۱۰۰درصد زنان در زندان‌های خراسان شمالی (بندنسوان) خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده ضمن بازدید از بند نسوان زندان مرکزی بجنورد و دیدار چهره به چهره با بانوان مددجو، در خصوص مهمترین مسائل و مشکلات مبتلابه با مدیر کل زندان های استان و رئیس زندان بجنورد گفتگو کرد.

وی در پایان این بازدید از اشتغال به کار ۱۰۰درصد زنان در زندان‌های خراسان شمالی (بندنسوان) خبر داد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن قدردانی از تلاش های مدیر کل زندان های استان در راستای تسهیل موجبات اشتغال به کار زندانیان تصریح کرد: در نتیجه تدابیر و تمهیدات برقرار شده در مجموعه زندان های استان خوشبختانه در حال حاضر تمامی بانوان بند نسوان در کارگاه‌های داخلی و یا صنایع طرف قرارداد در بیرون از زندان مشغول به کار هستند.

براتی زاده از تسهیل زمینه های اصلاح و تربیت مددجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، کاهش جمعیت کیفری زندان ها و تامین معیشت خانواده‌های زندانیان بعنوان اهداف به‌کارگیری مددجویان در کارگاه های حرفه آموزی و اشتغال زایی نام برد.

وی تصریح کرد: بدون شک ایجاد اشتغال برای زندانیان در دوران حبس نقش عمده‌ای در ارتقاء و بهبود شاخص های امنیتی در محیط زندان دارد.

براتی زاده با تأکید مضاعف بر ضرورت حمایت از کارآفرینان و صنعتگرانی -که در واحدهای تولیدی خود از زندانیان استفاده می کنند، اظهار کرد: در این خصوص مشوق های انگیزشی مختلف از جمله تسهیلات بانکی در نظر گرفته است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در راستای برقراری زمینه های فروش تولیدات مددجویان علاوه بر جلب حمایت و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و بعلاوه بانک‌ها در این حوزه، نمایشگاه‌هایی نیز به منظور امکان پذیری عرضه این نوع محصولات پیش بینی شده است.

گفتنی است رئیس کل دادگستری استان در خاتمه این دیدار با اشاره به بررسی درخواست تعدادی از مددجویان زن خاطرنشان کرد:همه این درخواست ها مورد رسیدگی قرار گرفت بطوریکه تلاش می شود به نحو مقتضی شرایط مساعدی در راستای استفاده بانوان از تأسیسات حقوقی پیش بینی شده در قوانین فراهم شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *