ایجاد اشتغال برای 33 درصد از محکومان زندان استان ایلام/81 زندانی استان با استفاده از پابند الکترونیک آزاد شدند

8:02 - 27 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۷۹۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: در 8 ماهه نخست سال 410 نفر از زندانیان استان ایلام آزاد شدند و هزارو 244 مورد حکم جایگزین حبس صادر شده همچنین تعداد 81 پابند الکترونیکی اعطا شده است.

خبرگزاری میزان - اشتغال پایدار در زندان‌ها تأثیر مستقیم در اجتماع‌پذیری و بازسازگاری اجتماعی مددجویان دارد و موجب پایین آمدن نرخ بازگشت مجدد به زندان می‌شود به طوری که در سند تحول قضایی نیز اشتغال و حرفه‌آموزی به طور جدی مورد توجه است.

در همین راستا ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان به تأمین معیشت خانواده زندانی کمک می کند همچنین اشتغال‌زایی مددجویان  در زندان ‎می تواند علاوه بر ایجاد امنیت روانی برای فرد و جامعه، در کاهش آمار بازگشت مجدد به زندان نیز تاثیر داشته باشد.

زندانیان در دوره محکومیت با آموزشهایی که در زندان کسب می کنند بعد از بیرون آمدن از زندان میتوانند در حرفه‌ای که آموزش دیده‌اند مشغول به کار شوند مددجویان در ۳۰ رشته و در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنایع دستی، صنعت پوشاک، دامپروری و کارگاه‌های تولیدی فعالیت می‌کنند.

319 زندانی استان ایلام گواهینامه مهارت آموزی در رشته های مختلف دریافت کردند

عمران علی‌محمدی در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت اشتغال زندانیان در استان ایلام اظهارکرد:  بستر اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها و خارج از زندان برای زندانیان رای باز از طریق تفاهم نامه همکاری با دستگاه های اجرایی و خدمات رسان فراهم شده است.

وی افزود: 26 دوره حرفه آموزی در سطح زندان ها در حال اجراست و در 8 ماهه نخست سال 319 زندانی گواهینامه مهارت آموزی دررشته های مختلف دریافت کرده اند.

ایجاد اشتغال برای 33 درصد از زندانیان محکوم

رئیس کل دادگستری استان ایلام اظهار کرد:  برای 33 درصد از زندانیان محکوم، شغل ایجاد شده که اشتغال آن ها شامل کارگاهی، اعزام به کار و نشسته است.

علی محمدی درباره وضعیت استفاده حداکثری از پابندهای الکترونیکی برای متهمان و محکومان استان گفت: در 8 ماهه نخست سال  تعداد 81 پابند الکترونیکی اعطا شده است و به زندانیان بی بضاعت جهت تامین ودیعه پابند از طریق انجمن حمایت از زندانیان کمک می شود.

انجام 406 بازدید توسط قضات و مسئولان قضایی از زندان های استان ایلام

وی درباره بازدید از زندان ها توسط قضات و مسئولان قضایی اظهار کرد: تعداد کل بازدیدهای انجام شده از زندان های استان در 8 ماهه نخست سال  406 مورد بوده و تعداد کل زندانیان آزاد شده رای باز ۹1 نفر است همچنین تعداد بازدید رئیس کل دادگستری استان 17 مورد و تعداد بازدید دادستان مرکز استان 16 مورد است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: تعداد اعطای مرخصی پایان محکومیت 72 نفر بوده و قبولی اعسار محکومیت های مالی 12 نفر است همچنین حبس تعلیقی و بدل از حبس 4 نفر بوده و تقسیط دین 72 نفراست.

علی محمدی در ادامه گفت:  در 8 ماهه نخست سال تعداد زندانیان آزاد شده توسط ستاد دیه 3 نفربوده و تعداد زندانیان موافق با اعسار تقسیطی 3 نفر است همچنین تعداد زندانیان آزاد شده محکومیت مالی توسط خیرین 20 نفر بوده است.

410 زندانی در 8 ماهه نخست سال از زندان آزاد شدند

وی اظهار کرد: در 8 ماهه نخست سال مجموع کل زندانیان آزاد شده در استان ایلام 410 نفر است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام اظهار کرد: تعداد کل احکام مجازات جایگزین حبس صادر شده در 8 ماهه نخست سال در استان ایلام 1هزارو 244 مورد است که از این تعداد 19مورد متعلق به الزام به خدمات عمومی رایگان است.

علی محمدی بیان کرد: در استان ایلام 21 مورد پرونده کثیرالشاکی بالای 20 نفر شاکی وجود دارد که در خصوص پرونده های مسن ، معوق و کثیرالشاکی ماهانه جلسات کارگروه مربوطه با حضور قاضی شعبه در دادستانی استان تشکیل و راهکارهای عملی جهت تسریع در رسیدگی به این پرونده ها ارائه می شود

وی در ادامه بیان کرد: تمامی پرونده های مسن اتیکت گذاری شده اند و هر هفته یکبار دستورات بازبینی می شوند  همچنین برای هر کدام چنانچه منتظر نظریه کارشناسی باشند با کارشناس مربوطه تماس تلفنی برای ارسال نظریه برقرار می شود که بسیار تاثیر گذار است.

علی محمدی عنوان کرد: به قضات ابلاغ شده که جهت تسریع در رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی در ساعات غیر اداری در محل کار مستقر شوند و برای پرونده های کثیر الشاکی ضمن تعیین وقت مناسب، نسخه ای از پرونده برای سازش به شورای حل اختلاف ارسال می شود.

وی در ادامه درباره آمار پویش به حرمت علی (ع) وبه عشق حسین (ع) می بخشم گفت:  پویش به عشق حسین (ع) می بخشم منجر به آزادی 1 محکوم به قصاص و آزادی 11 نفر زندانی شد.

75 از نفر زندانیان استان توسط شورای حل اختلاف آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان ایلام اظهار کرد: پویش به حرمت علی (ع) می بخشم منجر به آزادی 1 محکوم به قصاص و آزادی 23 نفر زندانی شد همچنین تعداد زندانیان آزاد شده توسط شورای حل اختلاف در 8 ماهه نخست سال 75 نفر است و تعداد آزادی زندانیان در 7 ماهه نخست سال توسط ستاد دیه 73 نفر بوده و انجمن حمایت از زندانیان نیز موجب آزادی 28 نفر شد.

علی محمدی درباره اقدامات انجام شده دادگستری استان در راستای پیشگیری از ارتکاب جرایم وتامین امنیت و آسایش عمومی جامعه گفت: به همین منظور یک روحانی به دادگاه های خانواده اضافه و از مشاور مذهبی در دادگاه های خانواده به منظور سازش میان زوجین و کاهش آمار طلاق استفاده شد همچنین تابلوهای راهنمایی و رانندگی از جنس موادی که قابل سرقت نبوده را تهیه و ساخته و جایگزین تابلوهای نصب شده در جاده های استان کرده ایم، این دو مورد به عنوان تجربه موفق استان از طریق معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به سایر استان ها برای اجرا ابلاغ شده است همچنین از ابتدای سال جاری به صورت روزانه پیام های پیشگیرانه در سطح فضای مجازی و پیام رسان های داخلی به منظور افزایش آگاهی های عمومی و پیشگیری از وقوع جرایم منتشر می شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *