رقم قابل توجهی برای کاهش آلودگی هوا در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است

10:26 - 26 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۷۵۳۳
وزیر کشور گفت: در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده که برای محیط زیست یک عدد قابل توجهی گذاشته شود تا بتوانند آلایندگی را کاهش دهند.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: احمد وحیدی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت اجرای قانون هوای پاک گفت: بحث هوای پاک یک مسئله بسیار مهم و پیچیده است، پیچیده از این نظر که عوامل مختلفی در آن تأثیر دارد که باید همه آنها را در نظر گرفت. ناظر واحدهایی که وظیفه‌ای در خصوص اجرای قانون هوای پاک دارند، سازمان محیط زیست است و ما هم از باب کمک به عزیزان در حوزه محیط زیست، جلساتی برای بحث هوای پاک می‌گذاریم که اخیراً هم یک جلسه داشتیم.

وی افزود: در جلسه اخیر ما، تکالیفی که هر کدام از دستگاه‌ها در این رابطه داشتند، پیگیری شد تا بتوانیم به بهبود هوا کمک کنیم. البته مسائل متعددی در این حوزه مطرح است که به دستگاه‌های مختلفی بر می‌گردد.

وزیر کشور درباره اعتبارات در نظر گرفته شده برای دستگاه‌ها جهت اجرای قانون هوای پاک در بودجه سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در بودجه سال آینده پیش بینی شده که برای محیط زیست یک عدد قابل توجهی گذاشته شود تا بتوانند آلایندگی را کاهش دهند و منابع حاصل از آن صرف بهبود وضعیت هوای پاک شود.

وحیدی ادامه داد: به علاوه برای کاهش آلودگی هوا باید سیاست‌های متنوع دیگری در نظر گرفته شود، مانند نوع سوخت که عزیزان ما در وزارت نفت به دنبال آن هستند که سوخت مناسبی که کمتر هوا را آلوده کند، ارائه دهند.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: همچنین مدیریت مواردی که برخی نیروگاه‌ها و مراکز ما به خاطر مصرف فراوان گاز، ناچار هستند از سوخت‌های دیگری مانند مازوت استفاده کنند که آلایندگی زیادی دارد، در برنامه کلی دولت برای کاهش آلایندگی هوا است.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *