زلنسکی: روسیه به اندازه کافی موشک برای ادامه حملات به اوکراین در اختیار دارد

23:45 - 25 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۷۲۴۵
رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی که داشت گفت: روسیه موشک‌ کافی به منظور انجام حملات گسترده‌تر علیه اوکراین در اختیار دارد.

خبرگزاری میزان_ ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین جمعه در سخنرانی ویدئویی که داشت گفت: هرچقدر هم جنگ پرستان مسکو روی موشک‌هایشان حساب کنند، باز هم موجب تغییر در توازن قدرت در این جنگ نخواهد شد.

رئیس جمهور اوکراین افزود: روسیه هنوز موشک‌ کافی برای انجام چندین حمله گسترده‌تر مانند حمله‌ای که اوایل روز گذشته (پنجشنبه) علیه سیستم تولید برق اوکراین انجام داد، در اختیار دارد.

وی همچنین در ادامه ضمن ادعای که امروز نیروهای اوکراینی ۶۰ موشک روسی را ساقط کردند، گفت: بیش از ۴۰ موشک تروریست‌ها در آسمان مناطق مرکزی کشور و نزدیک کی‌یف منهدم شدند.

زلنسکی ادامه داد: تروریست‌ها برای حمله به تعداد زیادی موشک نیاز دارند تا حداقل بخشی از "محصولات" آنها به اهداف مورد نظرشان برسد. همه اهداف آنها امروز غیرنظامی و عمدتاً تأسیسات انرژی و سامانه گرمایشی هستند.

رئیس جمهور اوکراین تصریح کرد: امروز در سراسر کشور و در اکثر شهرها و مناطق قطعی برق اضطراری رخ داد. در کی یف و ۱۴ منطقه شهری دیگر، در نتیجه قطع برق، تامین آب متوقف شد.

وی اضافه کرد: اتحادیه اروپا نهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه در دوران جنگ را به تصویب رساند. بدیهی است که این بسته تحریمی آخرین بسته نخواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *