آیت الله رئیسی: روستاها، پایگاه‌های مهمی برای تولید، ایجاد امنیت و امید در مردم و کشور هستند

17:48 - 25 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۷۰۸۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور اظهار داشت: امروز روستاها، پایگاه‌ها و سنگرهای مهمی هم برای تولید، هم برای ایجاد امنیت در کشور و هم برای ایجاد امید در مردم هستند و جوانان روستایی باید اطمینان داشته باشند که هم امکان تحصیل و هم اشتغال برای آنها در منطقه‌ای که زندگی می‌کنند، وجود دارد.

خبرگزاری میزان_ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز جمعه در دومین روز از سفر دولت مردمی به استان خراسان جنوبی، برای دیدار با مردم مناطق مرزی شهرستان سربیشه به روستای لانو سفر کرد و پس از بازدید از طرح‌های عمرانی و تلاش‌های جهادی برای محرومیت‌زدایی از روستاهای این منطقه، در اجتماع اهالی روستای لانو و مناطق اطراف، مردم این منطقه را صبور و شاکر توصیف کرد و گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران تلاشی بزرگ و بی‌نظیر برای آبادانی و رفع محرومیت از این مناطق در حال انجام است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز می‌توان با قاطعیت اعلام کرد که هیچ شهر و روستایی در این منطقه نیست که از نعمت لوله‌کشی گاز بهره‌مند نباشد، افزود: آبرسانی به منطقه و رفع مشکلات مربوط به کم‌آبی نیز به همت برادران پرتلاش سپاه و بسیج در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با جدیت و شبانه‌روزی در حال پیگیری است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه گروه‌های جهادی از نقاط مختلف کشور به این منطقه آمده‌اند تا از منطقه محرومیت‌زدایی شده و چهره زیبای منطقه بیشتر دیده شود، اظهار داشت: امروز روستاها، پایگاه‌ها و سنگرهای مهمی هم برای تولید، هم برای ایجاد امنیت در کشور و هم برای ایجاد امید در مردم هستند و جوانان روستایی باید اطمینان داشته باشند که هم امکان تحصیل و هم اشتغال برای آنها در منطقه‌ای که زندگی می‌کنند، وجود دارد.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از کارگاه‌های تولیدی و نیز مراکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و خانوارهای روستایی تصریح کرد: زنان روستایی در این کارگاه‌ها صنایع دستی و کالاهای ارزشمندی تولید می‌کنند که اگر بتوانند برای آن بازاریابی مناسبی داشته باشند، ارزش افزوده قابل توجهی نصیب آنها خواهد شد و این موضوع باید با جدیت پیگیری شود.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: امروز نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، نگاه دولت مردمی و نگاه نیروهای انقلاب به این منطقه، نگاه آبادانی، رفع محرومیت و رفع مشکل است. امروز همه بسیج شده‌اند که مشکلات شما اول با تلاش خودتان و بعد با پیگیری و پشتیبانی دولت برطرف شود. حفظ جمعیت روستاها برای دولت بسیار مهم است چرا که مهاجرت روستائیان علاوه بر خالی کردن روستاها، مشکلات زیادی مثل حاشیه‌نشینی در شهرها ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور گفت: امروز همه در حال تلاش و فعالیت برای رفع محرومیت از چهره روستاها هستند؛ شما روستائیان اول باید خودتان برای رفع محرومیت همت و تلاش کنید و دولت نیز خود را موظف به پشتیبانی از شما می‌داند تا چهره این منطقه تغییر کرده و محرومیت‌ها از منطقه زدوده شوند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دیدار و گفتگو با شما برای بنده توفیق بزرگی بود، به اهالی روستاهای مرزی منطقه قول داد که موضوع عواید سوخت مرزنشینان و دیگر مطالبات آنها را در همین سفر پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آیت الله رئیسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *