نکونام: پیشنهادی برای هدایت تیم‌ملی به من نشده/ عکس‌های تصادف پاتوسی را ببینید، فقط می‌‌خندید

15:36 - 25 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۷۰۰۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: اجازه نمی‌دهم پاتوسی کنار تیم تمرین کند.

خبرگزاری میزان - جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در جریان تمرین امروز(جمعه) صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*تمریناتمان را بعد از استراحتی که برای تیم درنظر گرفته بودیم شروع کردیم. شروع تمریناتمان خوب بود و یک بازی دوستانه خوب داشتیم و توانستیم بازیکنان را خیلی زود به شرایط مدنظر روانی برسانیم، اما واقعیت اینست اگر تعطیلات لیگ به سودها تیم‌ها شد تا قبل از اردوی دبی این تعطیلات برای ما خیلی حواشی و مشکلات به وجود آورد و شرایط برایمان خیلی سخت بود و اصلاً شرایط خوبی نداشتیم و واقعیت این است که تنها بودیم.

*غیبت برخی بازیکنان به ما ضربه زد و من واقعاً از این موضوع گلایه داشتم و این موضوع را هم اعلام کردم، اما اردوی امارات خیلی به ما کمک کرد و شرایط تیم‌مان خوب باشد و دو بازی دوستانه فوق‌العاده خوب و قوی با دو تیم خوب امارات داشتیم. خدا را شکر شرایط تیم ما بعد از این اردو خوب است ولی کماکان با مشکل بازیکنانی که کنارمان نبوده‌اند و در اردوی دبی غیبت داشته‌اند مواجه هستیم و این مشکل حل نشده است.

*از ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و آقای عضو هیات مدیره شرکت فولاد تشکر می‌کنم. واقعاً زحمت کشیدند تا اردوی ما در دبی برگزار شد. این اردو واقعاً به ما کمک کرد به ویژه برای حضور فولاد در لیگ قهرمانان آسیا. باز هم تکرار می‌کنم تا پیش از این اردو شرایط‌مان خوب نبود و حواشی که همه در جریان آن هستند و بازیکنانی که در اختیار نداشتیم، مواجه بودیم.

*چند بازیکنمان را در اردوی دبی به همراه نداشتیم که من این گلایه را از باشگاه داشتم. ضمن اینکه مصدوم هم داشتیم و در واقع با ۱۴، ۱۵ بازیکن و بازیکنان امیدمان به اردوی دبی رفتیم که البته بازی‌های خوبی برگزار کردیم. موضوع مهم این است که ما در باشگاه باید کار درست انجام دهیم و وقتی مسئولیت تیم و باشگاه بزرگ فولاد خوزستان را بر عهده داریم باید برای منافع فولاد و باشگاه کار کنیم و نباید به منافع بازیکن و شخص دیگری فکر کنیم تا به موفقیت برسیم. 

*بزرگ‌ترین مشکل قطعاً از من شروع می‌شود زیرا ما در قرارداد بستن اشتباهاتی داشته‌ایم که البته دوست ندارم قضیه را باز کنم. اینکه بازیکن اول فصل و الان به موقع در تمرین حاضر نمی‌شود قطعاً من و مسئولان باشگاه ایراد داریم و مهم‌تر از آن این است که چرا وقتی بازیکنی اشتباه می‌کند روی آن سرپوش می‌گذاریم. اشتباه کرده است و باید تنبیه شود و فرقی نمی‌کند کاپیتان تیم یا بازیکن دیگری از تیم باشد و همه بازیکنان باید در اختیار باشگاه فولاد باشند.

*پاتوسی به تمرین نیامد و البته گفته است تصادف کردم. عکس‌های آن را هم دیده‌ام که اگر ببینید خنده‌تان می‌گیرد. دست و سر او زخم شده بود و باشگاه عکس‌ها را به من نشان داد، اما خدا را شکر پاهای بازیکن سالم بود و می‌توانست به تمرینات تیم بازگردد. اگر هم تصادف کرده باشد باید بگویم بازیکن حق ندارد از خود مراقبت نکند که چنین شرایطی برای آن به وجود بیاید که مصدوم شود.

*در اسپانیا یکی از بازیکنان بزرگ بارسلونا زمانی که یک تفریح خطرناک انجام داد او را جریمه کردند و در تمام دنیا به همین صورت است و بازیکن اجازه ندارد وقتی تحت قرارداد باشگاه است چنین کارهایی انجام دهد اما باشگاه ما می‌گوید پاتوسی تصادف کرده است که من هم می‌گویم درست است تصادف کرده، اما باید از خود مراقبت می‌کرد و پاهایش سالم بود و می‌توانست به تمرینات برگردد.

*اجازه نمی‌دهم پاتوسی کنار تیم تمرین کند، البته او با کاری که کرد به من بی‌احترامی نکرد زیرا خدا را شکر در این فوتبال جایگاهم را به دست آورده‌ام. بازیکنانی که همراه ما هستند از روز اول زحمت می‌کشند و دور از خانواده‌هایشان هستند و این که پاتوسی در کنار خانواده‌اش استراحت می‌کرده، این بی‌احترامی به تیم است و من اجازه نمی‌دهم کسی به تیمم بی‌احترامی کند و قطعاً اگر تصمیمات انضباطی سخت در بار اولی که دیر به تمرین آمد برای او گرفته می‌شد الان مجدداً این اتفاقات نمی‌افتاد. متأسفانه برخورد باشگاه به صورتی نبود که درس عبرتی برای پاتوسی شود برای همین مجبورم خودم با پاتوسی برخورد داشته باشم. معتقدم در خصوص این اتفاقات کم‌لطفی‌هایی صورت گرفت و همه کار را زیر سؤال برد. 

*همه بازی‌ها برای ما مهم هستند. به هر حال هیچ‌کس نمی‌تواند شرایط و حواشی که امسال دامن تیم ما را گرفت انکار کند؛ پاسپورت بازیکنمان را گرفتند و بازیکنمان را در اختیار نداشتیم و هیچ کسی هم کنارمان نبود و کسی هم نبود این حواشی را مدیریت کند. به هر حال اتفاقاتی افتاد که دوست ندارم خیلی قضیه را باز کنم اما اگر یک تیم و گروه بودیم هیچ کدام از این اتفاقات برای ما نمی‌افتاد. البته در ادامه و همچنین نیم‌فصل دوم تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم و مثل سال‌های گذشته قولی نمی‌دهم و تنها این قول را می‌دهم که بهترین تلاش را داشته باشیم.

*البته یک سری از بازیکنان که نتوانستند خواسته ما را برآورده کنند از تیم جدا خواهد شد و بازیکنان جدیدی به ما اضافه می‌شود. صحبت‌های لازم را با باشگاه داشته‌ام و امیدوارم هر چه سریع‌تر نفرات جدید را جذب کنیم و تیم ما خیلی بهتر از تیم فعلی خواهد شد اما امیدوارم سه، چهار بازی پیش رو را خیلی خوب پشت سر بگذاریم.

*خیلی از اتفاقاتی که افتاد از دست من خارج است و بخشی از آن هم از دست باشگاه خارج بوده است. یک سری از مشکلات به ما مربوط است که سعی کردم در تعطیلات آنها را برطرف کنم و قطعاً در ادامه تیم بهتر و متفاوت‌تری را خواهیم دید و نیم‌فصل قطعاً فولاد مدنظرهواداران را می‌بینیم. هواداران فوتبال در این چند سال من را شناخته‌اند و می‌دانند برای موفیت فولاد از هیچ کاری دریغ نخواهم کرد و وظیفه‌ام را انجام می‌دهم. برای من اسم و نام اصلاً مهم نیست و تنها نام باشگاه بزرگ فولاد برای من مهم است و سعی می‌کنم بهترین عملکرد را از بازیکنانم بخواهم تا به موفقیت دست پیدا کنیم. 

*صددرصد تأثیر خوبی روی بازیکنان ما داشته است. بازیکنانی مثل باویه، حزباوی، عادل و محمد زورمند که کنار ما هستند با چنین بازی‌هایی تجربه کسب می‌کنند و دیدن بازیکنان بزرگ و کیفیت آن‌ها اهمیت دارد و بازیکن می‌تواند چنین چیزهایی را حس کند و ببیند. با دو تیم گران‌قیمت امارات بازی کردیم و یکی از تیم‌ها در صدر و یکی دیگر در رده سوم جدول قرار داشت و این تیم‌ها نشان دادند که باید بتوانیم بهترین شرایط و بهترین نفرات را داشته باشیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم و خوشحالم توانستیم از این دو بازی بزرگ تجربه کسب کنیم.

*درباره تیم ملی هیچ صحبتی ندارم و درست هم نیست در این زمینه صحبت کنم. امیدوارم تیم ملی ایران موفق باشد.

*کسی لطفاً جای من در این زمینه صحبت نکند. زیرا اولاً پیشنهادی بابت هدایت تیم ملی به دست من نرسیده و اصلاً فدراسیون فوتبال هیچ برنامه‌ای به من نداده است و دفعه اولی هم که صحبت شد هیچ برنامه‌ای نبود که بخواهد قاطعیت داشته باشد و الان هم به همین صورت است. متأسفانه دوستان بیخودی صحبت‌هایی انجام می‌دهند که نکونام به تیم ملی برود یا نرود که باید بگویم کسی به من پیشنهادی نداده است و صحبتی هم نکرده است. هر زمان اتفاقی افتاد خودم رسماً در خصوص آن صحبت می‌کنم و اگر لازم باشد باشگاه بیانیه‌ای بدهد با هماهنگی انجام می‌دهیم و اگر نیاز به جواب باشد جواب می‌دهیم.

*یک سری دوستان صحبت‌هایی در این زمینه می‌کنند که اصلاً نه نیاز به تکذیب است نه نیاز به صحبت، زیرا پیشنهادی که رسمی باشد، وجود نداشته است و کسی با من صحبت نکرده است. تیم ملی کشورمان است و مسئولان باید تصمیم بگیرند و آرزوی هر کسی است که پیراهن تیم ملی را بپوشد یا مربی تیم ملی شود اما وقتی صحبتی نشده است نباید یک سری صحبت‌های بیخودی و بی‌جهت داشته باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *