پیگیری هزینه کرد حقوق دولتی معادن در دستور کار سازمان بازرسی

15:29 - 24 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۶۲۱۳
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه شورای اداری شهرستان ماهنشان به بازرس کل استان زنجان ماموریت داد موضوع پرداخت حقوق دولتی معادن و همچنین نحوه هزینه کرد آن در استان و شهرستان را پیگیری کند.

خبرگزاری میزان - ذبیح الله خدائیان در جلسه شورای اداری شهرستان ماهنشان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به ضرورت عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین گفت: وظیفه مسئولان در درجه اول عمل به منویات مقام معظم رهبری و جهاد تبیین است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: همه مسئولیت داریم دستاوردها و خدمات جمهوری اسلامی به بشریت و ایران را برای سایرین بازگو و تبیین کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه مهم دیگر مسئولان عمل به آنچه باید انجام دهند، است که در همین راستا جلب رضایت مردم وظیفه ما است.

خدائیان با اشاره به محرومیت های شهرستان ماهنشان تاکید کرد که اگر همه مسئولان شهرستان به وظایف خود عمل کنند چهره شهرستان ظرف ۲ الی ۳ سال تغییر می‌کند البته بشرط اینکه برای تبدیل ظرفیت های بالقوه شهرستان به بالفعل دغدغه و برنامه داشته باشید.

خدائیان با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده در جلسه، گفت: باید زمینه سرمایه‌گذاری در شهرستان را فراهم کنید تا مشکلات مربوط به صدور محصولات کشاورزی شهرستان مرتفع شود.

وی در خصوص گلایه مسئولان شهرستان ماهنشان مبنی بر عدم اجرای قانون تخصیص بخشی از حقوق دولتی معادن به منطقه گفت: طبق قانون بخشی از حقوق دولتی معادن باید در همان منطقه هزینه شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: در همین راستا برنامه ای سراسری در دستور کار سازمان است تا بررسی شود معادن، حقوق دولتی را پرداخت می کنند یا خیر و اگر پرداخت می‌کنند آیا به استان اختصاص داده می‌شود و آیا استان آن بودجه را به منطقه ای که معدن آنجا واقع شده است تخصیص می دهد یا خیر.

خدائیان در ادامه بازرس کل استان زنجان را مکلف کرد که موضوع حقوق دولتی معادن شهرستان ماهنشان به ویژه معدن انگوران و نحوه هزینه کرد آن را بررسی و گزارش آن را ارسال کند.

بنابراین گزارش پیش از سخنان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، فرماندار، رئیس کل دادگستری، امام جمعه شهرستان، روسای شورای شهر ماهنشان و دندی و نماینده جوانان، دانش آموزان و فرهنگیان مشکلات این شهرستان را بیان کردند.

در این نشست علاوه بر امام جمعه، اعضای شورای اداری و قضایی شهرستان ماهنشان و شهر دندی، سعید دهقان بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور و خمسه بازرس کل استان زنجان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *