تاکید اردوغان بر گفت‎وگو با بشار اسد و ایجاد کریدور امنیتی در سوریه

14:16 - 24 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۶۱۲۰
رئیس جمهور ترکیه گفت که برای گفت‌وگو با رئیس جمهور سوریه از هیچ کشوری از جمله آمریکا اجازه نخواهد گرفت.

خبرگزاری میزان - «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در حالی که آنکارا و دمشق در تلاش برای احیای روابط پس از سال‌ها تنش هستند، گفت: ما زنجیره‌ای از جلسات و گام‌ها را بین ترکیه، روسیه و سوریه آغاز خواهیم کرد.

به گزارش «دیلی صباح»، «اردوغان»، به خبرنگاران گفت: در حال حاضر، ما سه کشور سوریه، ترکیه و روسیه می‌خواهیم گامی سه‌جانبه برداریم؛ برای این کار ابتدا سازمان‌های اطلاعاتی ما باید ملاقات کنند، سپس وزرای دفاع و خارجه.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از جلسات آنها، ما می‌توانیم به عنوان سران سه کشور گردهم بیاییم.

اردوغان می‎گودی که این گزینه را به (ولادیمیر پوتین) رئیس جمهور روسیه پیشنهاد داده است؛ او نیز به این موضوع نگاهی مثبت داشته است؛ بدین ترتیب ما یک سری مذاکرات را آغاز خواهیم کرد.

اردوغان در ادامه با تاکید بر اینکه ترکیه برای گفت‌وگو با «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه از هیچ کشوری از جمله آمریکا اجازه نخواهد گرفت، افزود: عامل تعیین کننده در گام‌هایی که در رابطه با سوریه باید برداشته شود، منافع ملی ما خواهد بود.

وی گفت که می‌توان در زمینه‌های همکاری علیه گروه‌های تروریستی و همچنین مناطق امن گام برداشت.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه هدف آنکارا برای ایجاد یک منطقه امن و خروج گروه‌های تروریستی تا عمق 30 کیلومتری جنوب مرز ترکیه و سوریه، گفت: ما در سوچی و آستانه تصمیماتی در این زمینه گرفته‌ایم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *