راهکارهایی برای کنترل بازار ارز

16:11 - 23 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۵۰۴۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
یک کارشناس مسائل اقتصادی با تشریح راهکارهای کنترل بازار ارز گفت: کشوری که تحت تحریم‌های ظالمانه وجود دارد طبیعی است که شاهد افزایش نرخ ارز در بازار باشد.

بهمن آرمان کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با میزان در رابطه با افزایش نرخ ارز در بازار گفت: افزایش قیمت دلار در پی سیاست‌های اقتصادی اشتباهی است که در دولت‌های گذشته انجام گرفته و همچنین برای کشوری که تحت تحریم‌های ظالمانه وجود دارد طبیعی است که شاهد چنین افزایشی در بازار باشد.

وی درخصوص علت اصلی رشد نرخ ارز اعلام کرد: رشد قیمت ارز در بازار داخلی تا حدودی متاثر از اغتشاشات و ناآرامی‌ها اخیر و عدم ایجاد ابزارهای لازم جهت سرمایه‌گذاری توسط دولت‌ها است.

آرمان با اشاره به فعالیت‌های دولت درخصوص تعدیل نرخ ارز اظهار کرد: دولت با تامین منابع مالی از طریق بورس می‌تواند هم ایجاد اشتغال کند و هم تاثیر مثبتی بر هدایت منابع مالی سرگردان داشته باشد.

این کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: دولت باید این منابع مالی سرگردان را به جای هدایت به سمت بازار مسکن، ارز و طلا به سمت فعالیت‌های تولیدی و مولد اقتصادی ببرد و از این وضعیت کنونی خارج کند.

آرمان همچنین برای تعدیل نرخ ارز پیشنهاد کرد: دولت باید هر چه زودتر ارز نیمایی را برای کنترل وضعیت کنونی بازار و پیشگیری از رشد بی رویه نرخ ارز، حذف کند.

وی همچنین گفت: از سوی دیگر اخیرا سازمان بورس و اوراق بهادر زمینه تاسیس شرکت‌های سهامی عام پروژه محور را در فرابورس تامین کرده و البته هر چند ابلاغیه سازمان بورس اعلام نشده است ولی می‌توانند با استفاده از امکانات بازار بورس منابع مورد نیاز را جذب و در نهایت مقداری از تنش موجود در بازار ارز را کنترل کنند.

به گفته آرمان این راهکارها بلند مدت است اما می‌تواند در کوتاه مدت نیز بر بازار اثرگذار باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: بازار ارز ارز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *