کارگروه ویژه اشتغال زندانیان استان کردستان به جهت تسهیل در باز اجتماعی شدن زندانیان تشکیل شد

13:47 - 24 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۵۰۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: کارگروه ویژه اشتغال زندانیان با ترکیب دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، دبیر ستاد ساماندهی زندانیان استان ، و مدیر کل زندانهای استان تشکیل شده است تا مقدمات ایجاد اشتغال زندانیان کارشناسی و بررسی شود تا فرآیند بازاجتماعی شدن زندانیان تسهیل شود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین حسینی در جلسه ستاد ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان استان اظهار کرد: در جلسات مختلف مربوط به زندان به صورت مکرر بر اشتغال زندانیان تاکید کرده ام و خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوب و موثری انجام شده و باید بصورت فنی و کارشناسی به این مقوله ورود شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد : کارگروه ویژه اشتغال زندانیان با ترکیب دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، دبیر ستاد ساماندهی زندانیان استان ، و مدیر کل زندانهای استان تشکیل شده و باید بررسی های کارشناسی در خصوص عوامل موثر بر رشد میزان اشتغال زندانیان انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تاکید کرد: در این کارگروه باید مشکلات مربوط به حوزه اشتغال زندانیان احصاء شده و ضمن مشخص کردن زندانیان واجد شرایط اشتغال در استان ، مقدمات ایجاد اشتغال زندانیان کارشناسی و بررسی شود تا فرآیند بازاجتماعی شدن زندانیان تسهیل شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: اشتغال زندانیان سبب می شود تا فرآیند بازاجتماعی نمودن آنها فراهم شود.

وی بر اجرای چند طرح پایش زندانیان استان کردستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: مقرر است تا قبل از پایان سال طرح جامع و خروجی محور پایش زندانیان استان اجرا شود.

در این جلسه ، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب سنندج نیز استقبال زندانیان استان به اشتغال را پایین توصیف کرد و بر لزوم ایجاد انگیزه و ظرفیت سازی در زندانیان استان در جهت اشتغال شان تاکید کرد و افزود : تامین شرایط از سوی دستگاه قضایی و اراده خود زندانی در ایجاد شرایط اشتغال بسیار موثر است.

همچنین در ادامه جلسه ، مجتبی محمدی مدیر کل زندانهای استان کردستان از برگزاری مستمر جلسات ستاد اشتغال زندانیان استان خبر داد و اظهار کرد: طی چندین جلسه از کارآفرینان در حوزه های مختلف استان دعوت شده تا زمینه اشتغال زندانیان را فراهم کنیم.

مدیرکل زندانهای استان کردستان افزود : در آبان ماه امسال 128مورد بازدید قضات از زندانهای استان انجام شده است و هم اکنون 1500 نفر از زندانیان استان در حرفه های مختلف مشغول به کار هستند.

گفتنی است که جلسه ستاد ساماندهی زندانیان و اشتغال استان با حضور رئیس کل دادگستری استان ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان ، مدیر کل زندانهای استان و روسای زندانهای استان در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان کردستان برگزار شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *