بیش از ۵۱ هزار پرونده در محاکم عمومی و انقلاب کرمان رسیدگی شد

14:17 - 23 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۵۰۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به مختومه شدن بالغ بر ۵۱ پرونده در محاکم عمومی و انقلاب کرمان، بر خدمات رسانی مناسب به مردم و تکریم مراجعان تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در جمع قضات محاکم حقوقی شهر کرمان به عدم تناسب بین حقوق کارکنان با حجم کار آنها اشاره کرد و گفت: موضوع اضافه کار و بهره وری کارکنان باید به صورت ویژه تری در قوه قضاییه مورد توجه قرار گیرد.

وی بر تسریع در امر رسیدگی به پرونده ها تاکید کرد و ادامه داد: توجه به کیفیت رسیدگی ها یکی از ضروریات کار قضایی به شمار می رود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به مختومه شدن بالغ بر ۵۱ پرونده در محاکم عمومی و انقلاب کرمان، بر خدمات رسانی مناسب به مردم و تکریم مراجعان تاکید کرد و گفت: کار در شعب حقوقی دشوار و سنگین است اما این حجم کار نباید مانع برخورد شایسته با مردم شود.

وی بهبود وضعیت تجهیزات و فضای اداری برخی از محاکم کرمان را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: حجم بالای کار و نبود تجهیزات و امکانات مناسب و … نباید مانع شنیدن صدا و صحبت های مردم در دستگاه قضایی شود.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان نیز با اشاره به فعال بودن 16 شعبه فعال، گفت: به دنبال افزایش دو شعبه جدید حقوقی در شهر کرمان هستیم.

اکبر مختاری ضمن بیان این مطلب که در سال جاری 54 هزار و 519 پرونده به محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان وارد و 51 هزار و 810 پرونده مختومه شده است، اظهارکرد: در دادگاه های حقوقی؛ مطالبه وجه و دعاوی معاملات ملکی ، در دادگاه های کیفری؛ سرقت، در دادگاه های انقلاب؛ نگهداری مواد مخدر و در دادگاه های خانواده نیز مهریه دارای بیشترین فراوانی هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *