محمودی: روی رفاقت با سلطانی‌فر به داورزنی مجوز فعالیت دادند/ هیچ تبصره‌ای برای فرار از بازنشستگی نیست

12:50 - 23 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۴۸۶۲
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
عضو هیات رییسه فدراسیون والیبال گفت: در حال حاضر داورزنی 43 سابقه دارد و با هر تبصره‌ای هم امکان تمدید مجوز فعالیتش نیست.

بهنام محمودی در گفت‌وگو با میزان، در واکنش به انتشار حکم بازنشستگی محمد رضا داورزنی از سوی وزارت ورزش و جوانان، اظهار داشت: داورزنی فردی بسیار زحمت‌کش و در عین حال مدیر متخصصی است که در سال‌های حضورش به عنوان رییس فدراسیون والیبال اقدامات موثر متعددی در جهت پیشرفت این رشته انجام داد و باید همینجا از داورزنی به خاطر سال‌ها تلاش برای رشد والیبال ایران تشکر کرد، اما قطعا قوانین مملکت بر هر فرد و گروهی ارجحیت دارد و همه باید تابع قانون باشیم. طبق قانون و بر اساس مستندت داورزنی آخر آذر ماه بازنشسته خواهد شد و به این ترتیب باید فرد جدید به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی انتخاب شود.

وی افزود: داورزنی 43 سال سابقه دارد و با هر تبصره و ماده‌ای امکان تمدید مجوز فعالیتش نیست و در هر صورت بازنشسته می‌شود. داورزنی حتی در سال 1398 و زمانی که به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش انتخاب شد هم مجوز نداشت و بازنشسته بود، اما به دلیل رفاقتی که با سلطانی‌فر داشت و با مماشات‌های صورت گرفته توانست مجوز فعالیت آن هم برای معاونت وزارت ورزش بگیرد، اما در ادامه با همان محوز در انتخابات فدراسیون والیبال هم رای آورد و رییس شد.

عضو هیات رییسه فدراسیون والیبال در پاسخ به اینکه آیا داورزنی می‌تواند رد صورت اخذ مجوز همچنان رییس فدراسیون والیبال بماند؟، خاطرنشان کرد: پیش از آنکه حکم بازنشستگی فردی زده شود، یک سال قبل به او اطلاع می‌دهند و به نظرم اگر راه در رویی بود تاکنون از آن استفاده کرده بودند. طبق قانون برای ادامه فعالیت پس از بازنشتگی، فرد مورد نظر باید اجازه مقام معظم رهبری را داشته باشد یا اینکه ایثارگر بالای 50 درصد، عضور هیات علمی و یا سازمان‌های نظامی باشد که در این صورت هم مجوز فالیت تا 40 سال صادر می‌شود. در حال حاضر داورزنی 43 سابقه دارد و با هر تبصره‌ای هم امکان تمدید مجوز فعالیتش نیست.

این پیشکسوت والیبال تاکید کرد: باید پس از بازنشستگی داورزنی باز هم شرایط فراهم شود تا از تجربیات داورزنی استفاده شود. قطعا در دوران ریاست داورزنی هم نقاط ضعف بوده و باید در دوران رییس جدید این نقاط ضعف‌ها شناسایی و پوشش داده شوند. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان بلافاصله سرپرست جدید فدراسیون والیبال را معرفی کند تا هر چه سریعتر روند انتخابات برگزار و رییس جدید مشخص شود. کاملا به قوانین بین‌المللی واقفم و فدراسیون والیبال در هر شرایطی که داورزنی بازنشسته شود، با خطر تعلیق روبرو نخواهد شد.

محمودی در پایان درباره اینکه احتمال ثبت نامش در انتخابات ریاست فدراسیون والیبال وجود دارد یا خیر، گفت: هیچ گاه دنبال پست و مقام نبوده‌ام و همیشه هدفم کمک به رشته‌ای بوده که به آن علاقه دارم، اما با توجه به اتفاقاتی که در دوره قبلی انتخابات رخ داد و همه دیدند که انتخابات مهندسی شده بود، تمایلی به حضور ندارم، ولی اگر جامعه والیبال از من بخواهد در انتخابات شرکت خواهم کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *