سران اتحادیه اروپا بر سر اعمال سقف قیمت گار به توافق نرسیدند

11:11 - 23 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۴۷۴۴
نشست وزیران انرژی اتحادیه اروپا در بروکسل نتوانست به توافق نهایی در مورد سقف قیمت گاز طبیعی در سراسر این اتحادیه دست یابد.

خبرگزاری میزان - نشست وزیران انرژی اتحادیه اروپا در بروکسل، پس از ماه‌ها بحث بین کشورها در مورد اینکه آیا این اقدام می‌تواند بحران انرژی اروپا را کاهش دهد، نتوانست به توافق نهایی در مورد سقف قیمت گاز طبیعی در سراسر این اتحادیه دست یابد.

به گزارش «رویترز»، کمیسیون اروپا در پاسخ به درخواست‌های مکرر برخی کشورها، ماه گذشته سقف قیمت گاز را به عنوان آخرین واکنش اتحادیه اروپا به تحولات اقتصادی ناشی از کاهش تحویل گاز طبیعی روسیه به اروپا در سال جاری که به افزایش قیمت انرژی منجر شد، پیشنهاد کرد.

اما با وجود اختلاف بین کشورها بر سر جزئیات سقف قیمت، این نشست تصمیم نهایی را به همراه نداشت و وزرای انرژی اتحادیه اروپا را مجبور کرد تا در نشست دیگری در 19 دسامبر (28 آذر) دوباره برای رسیدن به توافق تلاش کنند.

آلمان، اتریش و هلند نسبت به اعمال سقف قیمت گاز هشدار داده‌اند، زیرا آنها نگرانند که این محدودیت ممکن است محموله‌های گاز مورد نیاز را از اروپا منحرف کرده و عملکرد بازارهای انرژی را مختل کند.

سایر کشورها از جمله یونان، بلژیک، ایتالیا و لهستان خواستار اعمال سقف قیمتی شده‌اند که به گفته آنها می‌تواند از اقتصاد آنها در برابر قیمت بالای انرژی محافظت کند.

«کنستانتینوس اسکرکاس»، وزیر انرژی یونان پیش از این نشست گفت: شهروندان اروپایی در عذاب هستند، مشاغل اروپایی در حال بسته شدن هستند و اروپا بیهوده در حال بحث و گفت‌وگو بوده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: گاز گاز اروپا اروپا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *