رئیس کل دادگستری یزد:کرامت مراجعان اصلی ترین اولویت در طراحی ساختمان جدید دادگستری کل استان باشد

14:08 - 23 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۴۵۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به چالش اساسی دستگاه قضا استان در حوزه فضای فیزیکی گفت: در ساختمان در دست طراحی دادگستری کل استان، کرامت انسانی به عنوان مهمترین اولویت مورد توجه قرار گیرد.

خبرگزاری میزان- دهشیری در نشست با شرکت مشاورین طراحی ساختمان جدید دادگستری کل استان یزد با اشاره به چالش اساسی دستگاه قضا استان در حوزه فضای فیزیکی گفت: در ساختمان در دست طراحی دادگستری کل استان، کرامت انسانی به عنوان مهمترین اولویت مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه دستگاه قضا استان از جهت زیربنایی در رتبه 27 کشور قرار دارد، افزود: کمبود فضای فیزیکی مناسب از یک سو و استاندار نبودن برخی از فضاهای موجود دستگاه قضا استان را در ارائه خدمت به مردم با چالش روبرو کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با احداث و بهره برداری از ساختمان جدید دادگستری کل استان یزد در آینده نزدیک رتبه استان به جایگاه 7 کشور ارتقا خواهد یافت.

دهشیری با اشاره به خشک و سخت بودن ماهیت کار قضایی اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت های بالای معماری ایرانی- اسلامی و سنتی بافت اقلیم کویر در تلطیف امور فضاهای دستگاه قضا برای مردم و کارکنان بهره برد.

وی تصریح کرد: در طراحی، جانمایی و سطح دسترسی ها باید کرامت مراجعین مورد توجه جدی قرار گیرد به نحوی که بیشترین رضایت مراجعین را به همراه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به ویژگی‌های برجسته شهر یزد در حوزه های مختلف گفت: معماری ساختمان جدید دستگاه قضا استان باید معرف فرهنگ اصیل و شاخصه های تحسین کننده این استان باشد.

ساختمان جدید دادگستری کل استان یزد در بلوار شهید قندی به متراژ 40 هزار متر مربع و در زیربنا 20 هزار متربع در 6 طبقه احداث خواهدشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *