21 محکوم به قصاص از ابتدای امسال در استان مازندران آزاد شدند

15:18 - 22 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۳۸۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 21 محکوم به قصاص به‌صورت قطعی آزاد شدند و زمینه رهایی 43 نفر دیگر نیز به‌‍طور غیر قطعی و درحال پیگیری است.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری بیان کرد: با گذشت اولیای دم به تاسی از سیره اهل بیت(ع) و به حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) 2 زندانی محکوم به قصاص در استان مازندران از قصاص رهایی یافتند که یکی از محکومین پس از ۱۳ سال تحمل زندان آزاد شد و به آغوش خانواده برگشت.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: در راستای سیاست های قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و اخذ رضایت از شاکیان که در قالب اولویت‌های مهم در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و اداره کل زندان های استان، از ابتدای سال جاری تاکنون 21 محکوم به قصاص به صورت قطعی آزاد شدند و زمینه رهایی 43 نفر دیگر نیز به صورت غیر قطعی در حال پیگیری است.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین گفت: درمورد این دو پرونده نیز پس از تشکیل جلسات متعدد و استفاده از ظرفیت های مختلف دادگستری استان، شوراهای حل اختلاف و اداره کل زندان های استان، رضایت اولیای دم به دست آمد و یکی از محکومین پس از ۱۳ سال از قصاص رهایی و فرصت زندگی دوباره یافت.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری با تحسین گذشت بسیار ارزشمند اولیای دم گفت: رضایت باری تعالی در مصالحه، برادری و گذشت است و در آموزه‌های دینی به ترویج فرهنگ عفو، گذشت و آثار آن تاکید فراوان شده است تا جایی که امیرالمومنین (ع) در حدیثی فرموده اند، لذتی که در عفو وجود دارد در انتقام نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *