رئیس کل دادگستری بوشهر: قضات شعب باید در جهت رسیدگی و مختومه کردن پرونده های مسن اهتمام ویژه داشته باشند

13:35 - 22 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۳۰۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود : قضات شعب در خصوص رسیدگی به پرونده های مسن و مختومه کردن آنها اهتمام ویژه داشته باشند که درهمین راستا می بایست در رسیدگی به پرونده های جریانی تلاش مضاعف داشته باشند تا شاهد رسوبی شدن پرونده در این حوزه های قضایی نباشیم.

خبرگزاری میزان - مهدی مهر انگیز به همراه دادستان مرکز استان بوشهر از حوزه قضایی شهرستان دشتی بازدید کرد و با حضور در شعب مختلف و دیدار با همکاران قضایی و اداری از نزدیک با انها گفتگو و مسائل و مشکلات انها را جویا شد و در ادامه با ارزیابی عملکرد هر قسمت توصیه های لازم جهت بهتر شدن امور ارائه کرد.

وی ضمن بررسی پرونده ها نحوه و روند رسیدگی ها در این حوزه را مورد بررسی قرار دادو گفت : می بایست در رسیدگی به پرونده ها با دقت و تلاش بیشتر تسریع شود و از اطاله دادرسی ها نیز جلوگیری شود و در خصوص کاهش زمان رسیدگی ها نیز تلاش شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود : قضات شعب در خصوص رسیدگی به پرونده های مسن و مختومه کردن آنها اهتمام ویژه داشته باشند که درهمین راستا باید در رسیدگی به پرونده های جریانی تلاش مضاعف داشته باشند تا شاهد رسوبی شدن پرونده در این حوزه های قضایی نباشیم.

وی به رسیدگی به پرونده های مهم نیز تاکید داشت و افزود: پرونده های مهم و ویژه که جنبه های عمومی نیز به همراه دارد را باید با دقت و قاطیعت سریعا رسیدگی کرد همچنین احکام انها را صادر و سریعا اجرا کرد تا آثار و جنبه بازدارندگی خود را حفظ کند.

مهر انگیز به پرونده هایی که موجب اخلال در نظم و امنیت عمومی می شود نیز اشاره کرد و گفت : ضمن تسریع در رسیدگی به این قبیل پرونده ها با هرگونه اخلال در نظم عمومی و کسانی که موجب ناامنی جامعه و امنیت عمومی می شوند قاطعانه برخود و احکام آنها نیز صادر و سریعا اجرا شود تا اثر مجازات انها از بین نرود و موجبات رضایتمندی بیشتر مردم به دستگاه قضایی فراهم شود که این خواسته به حق مردم است .

وی در ادامه تصریح کرد : رعایت حقوق مردم و حفظ حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال مورد توجه دستگاه قضایی است و در این حوزه نیز می بایست از این پس با فعالتر شدن دادستانی در خصوص رسیدگی به حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال تلاش شود که این امرنیز مورد توجه مردم واز مطالبات و دغدغه های آنها است .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به تسریع در راه اندازی دادگاه بخش کاکی تاکیدکرد و گفت : می بایست در جهت راه اندازی این حوزه قضایی با توجه به وسعت شهرستان با تمهیدات و مقدمات لازم با همکاری دستگاه های ذیربط تسریع شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *