قطع ارتباط با حمید نوری/ دادگاه تجدیدنظر سوئد از ژانویه آغاز می‎شود

11:24 - 22 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۲۹۶۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فرزند حمید نوری می‌گوید که دادگاه سوئد از یک ماه دیگر روند بررسی تجدید نظر در خصوص رای بدوی را آغاز خواهد کرد.

مجید نوری، فرزند حمید نوری، در حاشیه تجمع مردمی اعتراض به نقض حقوق بشری مردم ایران از سوی کشورهای اروپایی در مقابل سفارت سوئد، در گفت‎وگو با میزان به تشریح آخرین وضعیت حمید نوری در زندان سوئد پرداخت.

نوری، گفت: اکنون حدود 37 ماه است که پدرم در انفرادی زندان سوئد قرار دارد و در تمام این مدت ما تلاش کردیم که با وی ارتباط داشته باشیم اما سوئد تمامی ارتباطات را قطع کرده است.

وی افزود: در تماس اخیر با پلیس سوئد یکی از گله‌هایمان این بود که چرا ارتباط با حمید نوری قطع است و آنها عنوان کردند که وی نباید در تماس‌های تلفنی خود درباره ایران سوالی بپرسد.

مجید نوری، اظهار کرد: حمید نوری در آخرین تماس تلفنی خود با خانواده یک سوال عادی درباره ایران پرسیده اما پلیس سوئد با این بهانه که این سوال سیاسی بوده تماس را قطع کرده و از ادامه آن جلوگیری می‌کند.

نوری با اشاره به اینکه یک ماه دیگر دادگاه تجدیدنظر سوئد درباره پرونده حمید نوری آغاز می‌شود، بیان کرد: ما باید بتوانیم با پدرم در این مدت ارتباط داشته باشیم و در نوشتن لایحه از وی کمک بگیریم اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

مجید نوری همچنین اعلام کرد که روز 13 ژانویه(23 دی) شروع دادگاه تجدیدنظر درباره پرونده حمید نوری است و سوئدی‌ها گفته‌اند که ماه سپتامبر آینده نیز این دادگاه به پایان می‎رسد.

فرزند حمید نوری در بخش دیگری گفت: متأسفانه راهی که سوئدی‌ها جلوی پای ما می‌گذارند ملاقات حضوری با پدرم است که آن هم با شرایط بسیار سخت انجام می‎شود.

حمید نوری، ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به صورتی خشن و غیرقانونی توسط پلیس این کشور بازداشت شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سوئد حمید نوری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *