رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چه دستگاه‌هایی شرایط صدور مجوز را به درگاه ملی مجوزها ارائه نكرده‌اند؟

17:38 - 21 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۲۶۴۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و وزارت دفاع دستگاه‌هایی هستند که تاکنون شرایط صدور مجوز‌هایشان را به درگاه ملی مجوزها ارائه نکرده‌اند.

خبرگزاری میزان _ از فروردین امسال تا اواسط آذرماه جاری ۵۰۰ هزار و ۹۶۴ درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوزها ثبت شده که از این تعداد ۱۵۳ هزار و ۴۴۰ مجوز از سوی دستگاه‌ها از طریق همین درگاه و بدون هرگونه مراجعه حضوری و درخواست کاغذی صادر شده است.

به گزارش شادا، از این تعداد ۱۹۳ هزار و ۸۷۳ درخواست رد شده و ۲۰ هزار و ۷۷۶ درخواست کننده منصرف شده‌اند.

۱۳۲ هزار و ۸۷۴ درخواست در صف صدور مجوز است و ۸۴ هزار و ۸۷۶ درخواست در بررسی با تاخیر مواجه بوده است.

این آمار مربوط به درخواست‌های صدور مجوز از ۲۲ دستگاه است و سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و وزارت دفاع دستگاه هایی هستند که هنوز شرایط صدور مجوز‌هایشان را به درگاه ملی مجوزها ارائه نکرده و در این فهرست قرار ندارند.

این در حالی است که بر اساس قانون اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به منظور تسهيل سرمايه گذاري در ايران، مراجع صدور مجوزهاي كسب و كار موظفند شرايط و فرآيند صدور يا تمديد مجوزهاي كسب و كار را به نحوي ساده كنند كه هر متقاضي مجوز كسب و كار در صورت ارائه مدارك مصرح در درگاه ملي مجوزهاي كشور بتواند در حداقل زمان ممكن، مجوز مورد نظر خود را دريافت كند.

 همچنین هر يك از مراجع صادرکننده مجوز كسب و كار موظفند درخواست متقاضيان مجوز كسب و كار را مطابق شرايط مصرح در درگاه مذكور دريافت و بررسي كنند.

آخرین مهلت برای پیوستن دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها و اعلام شرایط و فرآیند صدور مجوز از طریق این درگاه ششم فروردین ماه سال جاری بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: مجوز درگاه ملی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *