رئیس کل دادگستری سمنان: با گفت‌وگوی عقلانی می توان به بهبود روش‌ها در حکمرانی کمک کرد

16:55 - 21 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۲۵۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: قوه قضاییه با وجود هجمه‌های دشمنان نظام، حفظ آزادی‌های مشروع و استماع دغدغه افراد جامعه را وظیفه خود دانسته و معتقد است با گفت‌وگوی عقلانی، توأم با نقد مشفقانه می‌توان به بهبود روش‌ها در حکمرانی کمک کرد.

خبرگزاری میزان_ نشست رئیس کل دادگستری استان سمنان با نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه های مرکز استان در خصوص تشخیص و نحوه تامین مصادیق آزادی های مشروع مطابق با قانون اساسی در سالن شهدای هفتم تیر دادگستری استان سمنان برگزار شد.

محمدجعفر عبدالهی در تشریح هدف از برگزاری این جلسه بیان کرد: در دوران تحول و تعالی قضایی با تأسی از رویکرد مقام معظم رهبری و اجرای منویات رئیس قوه قضاییه، مبنی بر ارتباط وثیق با شهروندان بویژه جامعه نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه این نشست صمیمی برگزار شد.

وی در ادامه افزود: سیاست دستگاه قضایی در جامه عمل پوشاندن به مأموریت های برنامه تحول و تعالی قضایی، استماع نقد و نظر شهروندان است تا بهترین بهره برداری را انجام و پاسخی در خور شأن ارائه و مشکلات احصا شده، مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به مطالبات نخبگان و اساتید حاضر در جلسه اشاره و گفت: دغدغه اساتید و نخبگان ایفای هرچه بیشتر نقش نظارتی قوه قضاییه بر اجرای قوانین، آزادی های مشروع و حقوق شهروندی و مسائلی مرتبط با این حوزه بوده که یکی از برنامه‌های کلیدی قوه قضاییه را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی به روش های مختلف از طریق ایجاد سامانه های متعدد، حفظ شأن و کرامت مردم را وظیفه خود دانسته و حتی با راه اندازی سامانه های نقدآرای قضایی و حضور در بین اقشار مختلف مردم از اوضاع و احوال شهروندان غافل نبوده و بلکه خود را در معرض اظهارنظر اصحاب فکر و اندیشه قرار می دهد تا تلاش مجدانه برای اصلاح رویه ها اتفاق بیفتد.

عبدالهی به برخی از اقدامات دستگاه قضایی در اغتشاشات اخیر اشاره و تشریح کرد: دستگاه قضایی استان روند نظارت بر رعایت حقوق متهمان در اغتشاشات را روزانه پیگیری و نیز به منظور تامین امنیت پایدار جامعه، مبادرت به صدور آرای متقن، عالمانه و عبرت آموز کرده است.

وی به برخی از آراء قضایی صادره در خصوص متهمان حوادث اخیر در استان اشاره و عنوان کرد: در برخی از آرای قضایی صادره مقامات قضایی رسیدگی کننده، متهمانی که میزان تقصیر و عمل مجرمانه آنان خفیف بوده و امکان اعمال رأفت اسلامی وجود داشت با استفاده از ارفاقات و امتیازات قانونی مساعدت لازم برای آنان اعمال شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: با هجمه های دشمنان و معاندان نظام، قوه قضاییه حفظ آزادی های مشروع و استماع دغدغه های افراد جامعه را وظیفه خود دانسته و معتقد است با گفتگوی عقلانی، توأم با نقد مشفقانه به بهبود روش ها در حکمرانی می توان کمک کرد.

در این جسله نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه های مرکز استان: حجت الاسلام و المسلمین صابریان، حجت الاسلام و المسلمین سلیمان عین الکمالی، روحانی، ابریشمی راد، بشارت، گلستانی، مظاهری و خانم ها: آقایی بجستانی، فیض و شکری به ارائه نقطه نظرات و مطالب خود پرداختند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سمنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *