رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سازش بین 2 طایفه در اردبیل بعد از بخشش در یک پرونده قصاص

15:45 - 21 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۲۳۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل، گفت: در نتیجه تلاش های به عمل آمده از سوی صلح یاران ستاد ملی صبر استان اردبیل یک فقره پرونده قصاص در روستای پرچین شهرستان گرمی به مصالحه انجامید.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین علوی رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل،گفت: در نتیجه تلاش های به عمل آمده از سوی صلح یاران ستاد ملی صبر استان اردبیل یک فقره پرونده قصاص در روستای پرچین شهرستان گرمی به مصالحه انجامید.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان پیشینیه وقوع این موضوع خاطرنشان کرد: مرداد سال 95 یک پرونده قصاص در روستای پرچین شهرستان گرمی در جریان نزاع دسته جمعی بین دو طایفه از اهالی روستا تشکیل شد.

وی افزود: با تلاش صلح یاران ستاد ملی صبر استان اردبیل متهم در حالی که در یک قدمی اجرای حکم قرار داشت از قصاص نجات پیدا کرد و همین سبب آشتی اهالی دو روستا شد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم اینکه این حادثه تلخ و ناگوار، بار دیگر شاهد تجلی اراده عفو و بخشودگی اولیای دم و تبلور جلوه های زیبایی از گذشت بودیم و سرانجام در نتیجه تلاش های به عمل آمده پیشنهاد مصالحه از سوی اولیای دم مورد قبول واقع شد و این افراد از حق قانونی خویش مبنی بر قصاص نفس صرف‌نظر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین علوی اظهار کرد: یقینا این گذشت، به عنوان باقیات صالحات و برگ زرینی در کارنامه اولیای دم باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/


برچسب ها: قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *