رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایزدی: اگر محسن شکاری در آمریکا بود کارش به اعدام نمی‌کشید؛ در محل کشته می‌شد

13:33 - 21 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۲۱۷۰
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: محسن شکاری که در دادگاه به اعدام محکوم شد اعدام شد، اگر در آمریکا بود کارش به دادگاه نمی‌کشید و در محل کشته می‌شد.

خبرگزاری میزان - ایزدی در برنامه تهران 20 شب گذشته در رابطه با چگونگی رعایت حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا گفت: آمریکایی‌ها در مسئله حقوق بشر مدعی هستند. این سوال مطرح است که وضعیت حقوق بشر در این کشور چگونه است؟ آقای محسن شکاری که اعدام شد، دادگاهی برایش تشکیل شد. نظر قاضی بر اعدام بود. ایشان اگر در آمریکا بود در محل کشته بود و کارش به دادگاه نمی‌کشید.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: پلیس از یک دوچرخه سواری در آمریکا که بر خلاف جهت مسیر حرکت می‌کرده کارت شناسایی می‌خواهد. آن فرد کارت شناسایی همراهش نبود و بعد از درگیری پلیس او را می‌کشد. در آمریکا نمی‌توانی در برابر پلیس کارد دست بگیری. بنابراین اگر نیندازی کشته می‌شوی. این بخشی از استانداردهای دوگانه آمریکا است. شکاری اگر آمریکایی بود همانجا در محل ارتکاب جرم کشته می‌شد.

وی ادامه داد: جان انسان کوچک‌ترین ارزشی در آمریکا ندارد. اگر صدا و سیما وضعیت آمریکا را به درستی نشان می‌داد، آن فردی که حتی نسبت به جمهوری اسلامی علقه ندارد اگر تعرض افراد را به پلیس می‌دید، به ذهنش می‌رسید که در آمریکا چگونه با انسان‌ها رفتار می‌شود. درواقع رسانه‌هایی که به مخاطب ایرانی مطلب می‌دهند کارشان راحت است؛ چون ذهن مردم بکر است.

ایزدی گفت: در تظاهرات گسترده دو سال پیش آمریکا، افراد باید برای برپایی تجمع مجوز می‌گرفتند. در آن تظاهرات گسترده یک گزارش از خون آمدن از بینی پلیس نداریم چون اقتدار پلیس یک اصل ثابت شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *