روسیه ادعای انگلیس را درباره همکاری نظامی تهران و مسکو رد کرد

11:29 - 21 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۱۸۴۱
سفارت روسیه در لندن به ادعاهای وزیر خارجه انگلیس در مورد تامین تجهیزات نظامی مسکو از سوی تهران واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - سفارت روسیه در لندن در رابطه با ادعاهای «جیمز کلورلی»، وزیر خارجه انگلیس، که ایران را به تامین تجهیزات نظامی روسیه متهم کرده بود، بیانیه‌ای صادر کرد.  

به گزارش «تاس»، سفارت روسیه در این بیانیه، گفت: ما به طور قاطعانه اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس را که به تبعیت از نمایندگان آمریکا، فدراسیون روسیه و ایران را به برخی معاملات در زمینه بحران اوکراین متهم کرده بود، رد می‌کنیم؛ طرف انگلیسی به خوبی می‌داند که ادعاهای مربوط به تدارکات نظامی ایران به روسیه، که ظاهراً در ازای حمایت نظامی-فنی روسیه انجام شده است، کاملاً فاقد مبنای واقعی است.

این بیانیه می‎گوید که روسیه، برخلاف مخالفان غربی ما، همواره متعهد به رعایت قوانین ملی و قوانین بین‌المللی در همکاری با کشورهای ثالث است.

بیانیه سفارت روسیه، می‎افزاید: «جیمز کلورلی»، بیش از هر چیز، باید کمک‌های نظامی-فنی، مالی و تبلیغاتی عظیمی را که انگلیس و متحدان غربی‌اش به کی‌یف ارائه می‌کنند، به یاد آورد.

سفارت روسیه، می‎گوید که پمپاژ اوکراین با تسلیحات غربی در نقض هنجارهای اساسی کنترل صادرات تنها به طولانی شدن خصومت‌ها و افزایش تلفات غیرنظامی کمک کرده، زیرا نیروهای مسلح اوکراین از تجهیزات نظامی دریافتی برای حملات تروریستی واقعی علیه اهداف غیرنظامی در خاک روسیه استفاده کردند.

مسکو، افزود که لندن طبیعتاً به خوبی از همه این‌ها آگاه است. با این حال، چنین حقایقی همیشه به جریان اصلی رسانه‌های محلی راه پیدا نمی‌کنند، در حالی که مقامات انگلیسی ترسو در مورد آنها سکوت می‌کنند؛ با این حال، باید پرسید که آیا چنین ریاکاری سیستماتیک در رابطه با اوکراین دقیقاً نمادی از آن نوع معامله نیست که به نظر می‌رسد جیمز کلورلی نگران آن است؟

سفارت روسیه در انگلیس در پایان اعلام کرد که ما به نوبه خود همه موارد دخالت لندن و سایر پایتخت‌های غربی در تشویق مالی و تسلیح کی‌یف و همچنین در برنامه‌ریزی اقدامات نظامی علیه تاسیسات و پرسنل نظامی روسیه را به دقت ثبت می‌کنیم. اعمال مجرمانه عواقب حقوقی خاصی برای همه دست اندرکاران خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *