روشن: رئیس فدراسیون باید از مربی خارجی حساب بکشد/ پیشرفت فوتبال آسیا را در جام جهانی ندیدید؟

8:45 - 23 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۰۸۷۸
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
پیشکسوت فوتبال گفت: ما حرف می‌زنیم ولی توصیه ما به مدیران فوتبال مثال؛ نرود میخ آهنین در سنگ است!

حسن روشن در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی چند بخش داشت. در انجام بازی‌ها؛ بازیکنان، کادر فنی و مسئولان در ارتباط مستقیم بودند که مسئولان و سرمربی تأثیر منفی روی نتایج داشتند. بازیکنان تمام توان خود را در ۳ بازی گذاشتند، طبق روش و سیستم کی‌روش در میدان بازی کردند و طبق دستورات کادر فنی پیش رفتند.

وی افزود: در بازی با انگلیس بازیکنان تمرکز کافی نداشتند، خودشان نبودند و 6 گل خوردیم. در دیدار با آمریکا آرامش کم شد و تنش زیاد بود. باید همانند پیکار با ولز فوتبال خودشان را بازی می‌کردند. همه جا گفتم و در سطح شهر بنر زدیم که آمریکا را باید شکست دهیم، همین موضوع باعث شد تا فشار زیادی روی بازیکنان وارد شود و خودشان نباشند تا بازی را با فاصله کمی واگذار کنیم. اگر بازیکنان آرامش داشتند و با تمرکز بازی می‌کردند، دیدار مقابل آمریکا به سود ایران تمام می‌شد.

*امثال کی‌روش جایی در فوتبال ایران نخواهند داشت

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه بازیکنان ایرانی می‌توانستند در جام جهانی شایستگی خودشان را نشان دهند، اضافه کرد: رقابت‌های جام جهانی برای بازیکنان تیم‌هایی مثل ایران، بهترین فرصت است تا به تیم‌های خارجی راه پیدا کنند. تیم ملی فوتبال ایران هم اکنون لژیونرهای زیادی دارد و بر همین اساس برخی از این نفرات هم می‌توانستند به تیم‌های سطح بالای اروپایی بروند. طارمی بعد از گلزنی مقابل تیم ملی انگلیس مورد توجه تیم‌های خوب انگلیس قرار گرفت.

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا باید کی‌روش کماکان سرمربی تیم ملی باقی بماند، تاکید کرد: دلسوزان و پیشکسوتان فوتبال حرف می‌زنند و به مسئولان فدراسیون توصیه می‌کنند که چه موردی برای فوتبال ایران ضروری است، ولی مدیران این موارد را اجرایی نمی‌کنند تا در نهایت به ناکامی و شکست برسند. ماجرای ما همچون این ضرب‌المثل‌ است که؛ نرود میخ آهنین در سنگ. اگر محمد دادکان رئیس فدراسیون باشد که امثال کی‌روش جایی در فوتبال ایران نخواهند داشت، چون مدیران فعلی چیزی از فوتبال نمی‌فهمند کی‌روش برای آنها اسطوره است. فدراسیون فوتبال 10 سال در رنکینگ آسیا اول بوده، اما آیا یک بار قهرمان آسیا شده است؟ هیچ‌گاه در فوتبال ملی مربی را 8 سال حفظ نمی‌کنند و مربی جدید با تزریق تفکرات نو و با دانش روز دنیا برای ارتقای فنی تیم جایگزین مربی قبلی می‌شود.

*تا این مدیران در رأس فدراسیون هستند فقط دلال می‌آورند

روشن با اشاره به اینکه تیم ملی باید یک مربی بهتر از مربیان داخلی داشته باشد، یادآور شد: مربی خارجی که وارد فوتبال ایران می‌شود باید توانایی و دانش بیشتری نسبت به مربیان ایرانی داشته باشد تا بتواند چیزی به فوتبال ما اضافه کند و نتایجش هم به قهرمانی در آسیا تبدیل شود. باید قرارداد با مربیان خارجی به گونه‌ای باشد که اگر قراردادش یک میلیون دلار است، به او بگویند اگر تیم را قهرمان آسیا کردی، یک و نیم میلیون دلار به تو می‌دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مربی خارجی بیایید، نتیجه نگیرد و بعد پولش را بدهند و برود که علناً دلالی محض است. بر همین اساس هیچ پیشرفت و نتیجه‌ای در تیم حاصل نشده است. آیا مسئولان فدراسیون فوتبال پیشرفت کشورهای ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان را نمی‌بینند؟ تا این مدیران در رأس فدراسیون هستند فقط دلال می‌آورند تا سرمربی تیم ملی شود، رئیس فدراسیون باید از مربی خارجی حساب بکشد نه اینکه از آن حرف‌شنوی داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *