ابراهیمی: فوتبال ایران رو به افول است/ کی‌روش چه کار مهمی انجام داده که ابقایش کردند؟

0:38 - 22 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۰۸۷۷
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
پیشکسوت فوتبال گفت: از زمانی که کفاشیان و تاج پای‌شان را در فدراسیون فوتبال گذاشتند، فوتبال ایران رو به افول حرکت کرده است.

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: عدم صعود به مرحله حذفی اولین ناکامی فوتبال در دوران ریاست تاج و کفاشیان نیست. از زمانی که پای آنها به فدراسیون فوتبال باز شد، فوتبال ایران رو به افول حرکت کرده است. تاج هم کی‌روش را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب کرد و در 8 سال هیچ دستاورد مهمی در رقابت‌های مهم نداشت.

وی افزود: دریافت 6 گل از انگلیس به هیچ عنوان قابل قبول و قابل هضم نیست و اگر مربی ایرانی بود بعد از باخت برکنارش می‌کردند، اما نه تنها کسی به کی‌روش چیزی نگفت بلکه می‌خواهند او را در سمتش ابقا هم کنند. اسکوچیچ تیم را به جام جهانی برد و او را برکنار کردند تا کی‌روش این افتضاح را به بار بیاورد. او از زمانی که آمده است چه کاری کرده است؟ فقط با رزومه‌ای که داشت سرمربی تیم ملی شد.

*کی‌روش فوتبال ایران را به عقب برگرداند

کارشناس فوتبال در مورد انتخاب مربی ایرانی عنوان کرد: باید مربی ایرانی در رأس سرمربیگری تیم ملی قرار گیرد و بعد از این همه ناکامی توسط این مربی خارجی که فوتبال ایران را به عقب برگرداند حالا نوبت انتخاب سرمربی ایرانی در تیم ملی فوتبال ایران است، اما وقتی زمان انتخاب مربی ایرانی می‌شود، مسئولان فدراسیون اعلام می‌کنند که بودجه نداریم و پول بیت‌المال نباید هدر نرود. اما کی‌روش در طول 8 سال چندین میلیون دلار گرفت، خانه، اتومبیل، راننده و بهترین امکانات را داشت، اما چه نتیجه‌ای برای فوتبال ایران به دست آمد؟

پیشکسوت فوتبال در مورد رقابت‌های جام جهانی فوتبال تصریح کرد: کرواسی تیم بسیار خوبی در این دوره از مسابقات نشان داده است که 4 سال قبل هم در جام جهانی 2018 به عنوان نایب قهرمانی رسید. در جام جهانی 2022 کرواسی توانست فوتبال خوبی را مقابل برزیل به نمایش بگذارد و به نیمه نهایی صعود کند. فرانسه هم خیلی خوب نتیجه گرفت و تیم قدرتمند انگلیس را شکست داد. بازی فرانسه و انگلیس خیلی قشنگ و مهیج بود. فرانسه چندین سال است که فوتبال خوبی ارائه می‌دهد و با فوتبالیست‌های خوبی که دارد شانس نخست قهرمانی در جام جهانی است.

*دربی بدون تماشاگران جذابیتی ندارد

ابراهیمی در پایان درباره برگزاری دیدار دربی در 29 آذر ماه خاطرنشان کرد: متأسفانه این بازی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد و چه حیف که تماشاگر ندارد. اگر بازی بزرگ در فوتبال ایران تماشاگر نداشته باشد، دیگر جذابیتی ندارد و بهتر است برگزار نشود. با اینکه دربی همیشه درگیرانه، بسیار بسته و سنگین بوده، اما مهمترین دیدار فوتبال باشگاهی ایران است و جذابیت زیادی برای بازیکنان، مربیان و به خصوص تماشاگران دارد. اگر این بازی تماشاگر نداشته باشد دیگر دلچسب و زیبا نیست و از حساسیتی برخوردار نخواهد بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: تیم ملی حسن روشن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *