مجلس ساز و کار پرداخت تسهیلات قانون جوانی جمعیت به افراد دارای چک برگشتی را تعیین کرد

12:36 - 20 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۰۶۳۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نمایندگان مجلس ساز و کار پرداخت تسهیلات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به بدهکاران مالیاتی و افراد دارای چک برگشتی را تعیین کردند.

خبرگزاری میزان _ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز با ماده واحده طرح دوفوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با 157 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، «ماده واحده - یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده (۷۱ مکرر) به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب  ۲۴/  ۰۷/ ۱۴۰۰ الحاق می‎شود:

ماده ۷۱ مکرر- به منظور رفع موانع دریافت تسهیلات یا امتیازات موضوع این قانون:

الف- در اجرای مواد این قانون در خصوص استفاده از امتیازات و تسهیلات،‌ با هدف تشویق فرزندآوری، ازدواج و ودیعه مسکن، چنانچه به موجب قوانین خاصی، پرداخت این تسهیلات یا ارائه امتیازات، موکول به رعایت شرایط معینی گردیده و یا مشمول ممنوعیت شده باشد، بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلفند اعطای تسهیلات و امتیازات فوق را فقط با رعایت این قانون انجام دهند.

براساس این گزارش همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح مذکور، بند ب آن را مصوب کردند.

بند ب طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

در صورتی که متقاضیان موضوع این قانون دارای بدهی قطعی مالیاتی یا بدهی غیرجاری به بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی یا دارای چک برگشتی حداکثر تا سقف تسهیلات مشمول این قانون باشند بانک ها و موسسات اعتباری مکلفند در صورت درخواست متقاضی تسهیلات موضوع این قانون را اجرایی و پس از تسویه معادل 50 درصد بدهی مذکور تسهیلات موضوع این قانون را پرداخت نمایند.

دستورالعمل اجرایی این بند حداکثر 3 ماه پس از لازم الاجرا شدن قانون توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و ابلاغ می شود.

بند ج طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

بانک‌‎ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظفند پرداخت تسهیلات موضوع این قانون را نسبت به سایر تکالیف قانونی در اولویت قرار داده و در خصوص مطالبه وثایق و تضامین، با اولویت توثیق حساب یارانه اشخاص یا سایر دارایی‌های مالی اشخاص از جمله سهام پذیرفته شده در بازار سرمایه «تنها با یک سفته» عمل نمایند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *