CR7 در انتهای خط؛ تلخی بی‌پایان داستان اسطوره با جاودانگی یک حسرت

11:24 - 21 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۰۵۸۳
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی در حالی به پایان رسید که یک چهره شاخص از گردونه این تورنمنت حذف شد تا حسرت رونالدو جاودانه شود.

خبرگزاری میزان - بیست‌ودومین دوره رقابت‌های جام جهانی شاید برای اغلب بازیکنان حاضر، آخرین تجربه حضور در این تورنمنت مهم باشد. بازیکنانی مثل سوارز، نیمار، نویر، نسل طلایی بلژیک و ستاره‌های تیم‌های ملی پرتغال و آرژانتین و ... شاید آخرین قاب جذاب یک نسل جام جهانی را شکل دادند، قابی که شاید دیگر هوادار فوتبال آن را در آینده نبیند.

در این بین بازیکنانی چون رونالدو و مسی در رتبه نخست توجهات رسانه‌ها و هواداران فوتبال قرار گرفته‌اند و بسیاری منتظرند تا ببینید این 2 اسطوره فوتبال در آخرین جام جهانی‌شان چه اتفاقی را رقم می‌زنند.

لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی برای نخستین بار در سال 2006 در جام جهانی آلمان به میدان رفت و به طور مداوم تاکنون 5 جام جهانی را تجربه کرده است. این می‌تواند احتمالاً آخرین تجربه لئو باشد. آرژانتین اکنون در نیمه نهایی جام جهانی قرار دارد و مسی فقط 2 بازی دیگر را باید با پیروزی بگذراند تا بعد از 16 سال انتظار جام قهرمانی را برای نخستین بار بالای سر ببرد، تنها جامی که جای آن در ویترین افتخارات فوق ستاره آرژانتینی خالی است.

شماره 10 آلبی سلسته یکبار با آرژانتین در سال 2014 تا فینال جام جهانی پیش رفت، اما در این بازی با نتیجه یک بر صفر مقابل آلمان شکست خورد تا زحمات مسی و یارانش در این مرحله بر باد برود.

کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی فوتبال جهان نیز مانند رقیب آرژانتینی‌اش پنجمین جام جهانی خود را تجربه می‌کند. رونالدو با پرتغال دستاوردهای بسیاری کسب کرده که از جمله آن می‌توان به قهرمانی یورو 2016 اشاره کرد.

وی برای نخستین بار در سال 2006 موفق شد در جام جهانی آلمان، مقابل تیم ملی ایران در مرحله گروهی اولین گل ملی خود در این تورنمنت را به ثمر برساند. او تا الان 196 بازی ملی انجام داده که در نوع خود یک رکورد جهانی است.

رونالدو با 118 گل ملی آقای گلی جهان را در اختیار دارد، اما امسال شرایط برای او متفاوت پیش رفت. وی پس از انتقال به منچستریونایتد با حواشی بسیاری رو به رو شد و علی‌رغم بازی‌های خوبی که انجام داد و روی گل‌های تیمش تاثیرگذاری خوبی داشت، اما همواره مورد انتقاد مربیان و رسانه‌ها قرار گرفت و همین موضوع باعث شد تا روحیه و آمادگی لازم را در این تورنمنت نداشته باشد.

رونالدو از 450 دقیقه بازی کامل تنها 291 دقیقه در طول جام جهانی 2022 بازی کرد و در 3 دیدار در نیمه دوم تعویض شد و در 2 مسابقه آخر نیز به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد. او در مجموع در این 5 بازی موفق به ثبت تنها یک گل شد که آمار جالبی بار برای اسطوره پرتغالی نیست. البته در این بین تصمیمات فرناندو سانتوس نیز بی‌تاثیر نبوده است. کریستیانو رونالدو که وارد 38 سالگی می‌شود امید داشت تا بتواند در آخرین جام جهانی حضوری موثر و توأم با قهرمانی داشته باشد و بتواند برای اولین و آخرین بار جام جهانی را بالای سر ببرد، اما با سدی بنام مراکش ماوجه شد تا وداعی تلخ با بازی‌های ملی داشته باشد.

پرتغال در بازی آخر خود در حالی که رونالدو را روی نیمکت گذاشته بود مقابل مراکش قرار گرفت. سلسائوی پرتغال که از برد 4 بر یک بدون رونالدو مقابل سوئیس مغرور شده بود در یک بازی مهم و عجیب و در حالی که حملات زیادی روی دروازه مراکش انجام دادند نتوانستند حتی یکبار دروازه بونو را باز کنند. سانتوس در این بازی ریسک نکرد و سلاح هسته‌ای خود را نشان داد. او در دقیقه 51 رونالدو را به زمین فرستاد تا نتیجه را تغییر دهد، اما بسیار دیر شده بود.

رونالدو با حذف تیم ملی پرتغال از جام جهانی به احتمال فراوان با بازی‌های ملی خداحافظی خواهد کرد هر چند وی تا کنون واکنشی رسمی به این موضوع نداشته است، اما بعید است چهره او را در جام جهانی آینده ببینیم. فوق ستاره پرتغالی در پست اینستاگرامی خود نوشت: با تمام توانم در زمین حاضر شدم و هرگز از مبارزه و تلاش برای رسیدن به رویا دست نکشیدم. متاسفانه دیروز این رویا به پایان رسید. فقط می‌خواهم همه بدانند که چیزهای زیادی گفته شده، خیلی نوشته شده، گمانه‌زنی‌های زیادی شده، اما تعهد من به پرتغال برای یک لحظه تغییر نکرده است. 

رونالدو در ادامه نوشت: من همیشه کسی بودم که برای هدف همه می جنگیدم و هرگز به هم تیمی هایم و کشورم پشت نمی کردم. در حال حاضر، چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. متشکرم پرتغال و با تشکر از شما قطر. این رویا تا زمانی که ادامه داشت زیبا بود.

او قطعا اکنون با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می‌کند و امکان دارد در همین مقطع از بازی‌های ملی خداحافظی کرده و یا حتی از دنیای فوتبال خداحافظی کند. با این حال ویترین افتخارات رونالدو که جای سوزن انداختن ندارد اکنون یک جای خالی بزرگ به اسم «جام جهانی» دارد که طبق شواهد این جای خالی تا ابد جاودانه خواهد ماند تا حسرتی بزرگ بر دل CR7 باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *