رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گزینه‌های احتمالی هدایت سلسائو پس از ناکامی بزرگ؛ سرمربی بعدی برزیل کیست؟

8:45 - 21 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۰۳۳۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
چند سرمربی برزیلی و پرتغالی گزینه های هدایت برزیل پس از ناکامی بزرگ در جام جهانی هستند.

خبرگزاری میزان - تیم ملی برزیل با ترکیبی بسیار قدرتمند و به عنوان اصلی‌ترین مدعی قهرمانی، پا به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گذاشت، اما بر خلاف پیش‌بینی‌ها و همانند ۴ دوره پیشین جام جهانی، از نزدیک شدن به عنوان قهرمانی ناکام ماند تا بازهم هواداران و کارشناسان را ناامید کند.

پر افتخارترین تیم تاریخ جام جهانی با وجود بهره بردن از ستاره‌هایی چون نیمار، وینیسیوس جونیور، رافینیا، کاسمیرو، تیاگو سیلوا، آلیسون و… که همگی در برترین باشگاه‌های جهان مهره‌هایی قابل اتکا هستند، کار خود را با قدرت آغاز کرد، اما خیلی زود به دست کرواسی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت تا انتقادات شدیدی متوجه تیته و شاگردانش شود و او زودتر از موعد از جایگاهش استعفا دهد.

تیم ملی برزیل در تاریخ درخشان خود به جز در مقاطعی بسیار کوتاه هرگز سرمربی خارجی روی نیمکت خود ندیده و همواره با مربیان بومی در رقابت های مهم حضور پیدا کرده است. نام‌های بزرگی چون کارلوس آلبرتو پریرا، ماریو زاگالو، تله سانتانا، ویسنته فئولا، آیموره موریرا، فلیپه اسکولاری و در سال‌های اخیر مربیانی چون تیته، دونگا و مانو منزس هدایت سلسائو را برعهده داشته‌اند، اما طلایی پوشان در سال‌های اخیر تا حدودی به این نتیجه رسیدند که می‌توانند از پتانسیل مربیان اروپایی هم بهره ببرند.

تیم پرستاره و خوشنام برزیل از جام جهانی ۲۰۰۲ و قهرمانی که در خاک کره جنوبی با درخشش رونالدو به دست آمد هرگز نتوانست عملکرد مطلوبی در حد نام خود برجای بگذارد و در این سال‌ها بحث مربیان بزرگ خارجی همچون پپ گواردیولا، یورگن کلوپ و… به میان آمد، اما با وجود پیشنهادات فراوان و مذاکرات فدراسیون فوتبال برزیل، سرمربیان اروپایی هیچکدام حاضر به نشستن روی نیمکت طلایی پوشان نشدند. هر چند در روزهای اخیر بازهم نام یک مربی خارجی برای هدایت سلسائو مطرح شد تا شاید بتواند ناجی زردپوشان برزیل باشد، یواخیم لو آلمانی.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد که برزیلی‌ها مسیر خود را مجدداً با سرمربی داخلی و یا مربیان پرتغالی که در لیگ این کشور فعالیت داشته‌اند، ادامه خواهد داد.

یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های جانشینی تیته روی نیمکت تیم ملی برزیل، دوریوال جونیور سرمربی ۶۰ ساله فلامینگو است که سابقه زیادی در لیگ برزیل همراه با تیم‌هایی چون پالمیراس، اینترناسیونال، اتلتیکو پارانائنزه و… دارد و به ارائه فوتبال هجومی و برزیلی شهرت دارد.

گزینه دیگری که از او یاد می شود، فرناندو دینیز سرمربی ۴۸ ساله‌ی حال حاضر باشگاه فلومیننزه است. او سابقه‌ی هدایت باشگاه‌هایی چون واسکودوگاما، سانتوس، سائوپائولو و… در لیگ برزیل را در کارنامه دارد و از دید بسیاری از کارشناسان تیم های او فوتبال ناب و اصیل برزیلی ارائه می کنند.

آبل فریرا ۴۳ ساله و پرتغالی در حال حاضر سرمربی پالمیراس است و با این باشگاه به افتخارات زیادی همچون قهرمانی در لیگ برزیل، جام حذفی و کوپا لیبرتادورس رسیده است و در جام باشگاه های جهان ۲۰۲۱ با شکست مقابل چلسی تیمش را به نایب‌قهرمانی رسانده است.

ژُرژی ژسوس ۶۸ ساله و پرتغالی دیگر گزینه مدنظر برزیلی هاست. او با تیم فلامینگو افتخاراتی چون قهرمانی در سری آ برزیل و کوپا لیبرتادورس به دست آورد و در جام باشگاه های جهان ۲۰۱۹ مقابل لیورپول به عنوان نایب قهرمانی رسید. او همچنین دوران درخشانی همراه با قهرمانی‌های متعدد در بنفیکا پرتغال داشته است و هم اکنون سرمربی فنرباحچه ترکیه است.

تیم ملی برزیل پس از ناکامی در قطر تحت فشار های بسیار شدیدی قرار گرفته و سرمربی بعدی قطعاً کار سختی از لحاظ بازسازی روحی و روانی بازیکنان، جلب نظر هواداران و کارشناسان و همچنین جا انداختن تاکتیک‌های خود و هماهنگی با ستارگان تیم دارد. تیاگو سیلوا و دنی آلوز دو ستاره کهنه‌کار از فوتبال ملی خداحافظی کرده‌اند و با جدایی احتمالی نیمار از ترکیب، سرمربی بعدی باید تیمش را به بازی کردن بدون این ستارگان عادت داده و برای حضور پر قدرت در جام جهانی ۲۰۲۶ آماده کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *