بحران پناهجویی در بلژیک؛ نشانه شکست سیاست‌های مهاجرتی اروپا

11:01 - 20 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۰۲۸۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ناتوانی آژانس پناهجویی بلژیک سبب شده سازمان‌های بشردوستانه زنگ خطر را به صدا دربیاورند.

خبرگزاری میزان – «فداسیل»، نهاد مسئول اسکان پناهجویان در بلژیک در میانه درخواست‌های پناهجویی عامدانه رسیدگی نشده، غرق شده است.

به گزارش «یورو نیوز»، سازمان‌های حقوق بشری زنگ هشدار را در مورد وضعیت پناهجویان در بلژیک به صدا درآورده اند.

برای پناهجویان در بلژیک که مدت‌های طولانیست در خیابان‌ها می‌خوابند، هیچ وضعیتی تعریف نشده، هیچ قانون اقامتی برایشان در نظر گرفته نشده، هیچ حقی ندارند، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و پرشکی ندارند، ... حتی افرادی که درخواست پناهجویی خود را ارائه کرده اند، نیز به محل‌های اسکان دسترسی ندارند.

انجمن پزشکان بدون مرز که کلینیک سیار مخصوص مناطق جنگی را در نزدیکی مرکز درخواست پناهجویی «بروکسل»، پایتخت بلژیک برپا کرده، تاکید دارد که نگران وضعیت سلامتی پناهجویان است.

تنها طی یک سال دولت بلژیک به دلیل عملکرد «فداسیل» و نهادهای مرتبط 7 هزار بار توسط دادگاه محکوم شده است.

اپیدمی گال در میان پناهجویان در «بروکسل» از کنترل خارج شده است؛ موارد متعددی از ابتلا به دیفتری در میان پناهجویان گزارش شده است؛ وضعیت سلامت روان پناهجویان به دلیل سفر مهاجرتی دشوار، زندگی طولانی مدت در خیابان‌ها، خشونت و محرومیت، وخیم است؛  

مواد غذایی پناهجویان که توسط سازمان‌های غیردولتی تامین می‌شود، اکنون به دلیل بحران هزینه‌های زندگی و تورم در بلژیک با وخامت اوضاع مواجه شده است.

وضعیت پناهجویان در بلژیک مانند وضعیت پناهجویان در هلند، فرانسه و در جنوب اروپاست؛ زیرا همه آن‌ها در حال پرداخت هزینه شکست سیاست مهاجرتی اروپا هستند.

آن‌ها که توسط برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به عقب رانده شده اند، در برخی دیگر از کشورهای اروپایی، از مدیریت ناکارآمد در رسیدگی به درخواست‌های پناهجویی رنج می‌برند.

 در میانه توافق‌های مهاجرتی متعدد میان کشورهای اروپایی فقط 117 پناهجو از تعهد 8 هزار نفری براساس توافق‌های مذکور اسکان داده شده اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *