رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکاوی دلایل ناکامی تیم ملی فوتبال در جام جهانی

1:17 - 20 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۹۴۷۹
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
پیشکسوت فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال ایران همیشه در دقیقه 90 تصمیمات مهم و حیاتی را می‌گیرد و عدم برنامه‌ریزی باعث شده تا در میادین مهمی همچون جام جهانی آنچنان موفقیت چشم‌گیری نداشته باشد.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: انتظار می‌رفت که تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات جام جهانی نتایج بهتری از قبل بگیرد، اما باز هم بعد از 6 دوره نتوانست به مرحله یک هشتم نهایی برسد. در بازی با انگلیس که باخت سنگینی را متحمل شدیم، اما‌ با پیروزی مقابل ولز امیدواری به صعود زنده شد. در دیدار با آمریکا، تیم ملی یک نیمه که عقب نشست و دفاع کرد تا در نهایت گل خوردیم. در نیمه دوم ارسال‌های روی دروازه آمریکا آنچنان کارگشا نبود و آمریکایی‌ها با مدیریت خوب بازی را کنترل کردند. نتایجی که در این ۳ بازی حاصل شد مشخص کرد که تیم ملی کارنامه و عملکردی مناسب در جام جهانی 2022 قطر نداشت.

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه نتایج تیم ملی در جام جهانی نشان داد که تاکتیک‌های تیمی ایران مناسب نبوده است، عنوان کرد: اگر تاکتیک‌های تیم ملی در هر ۳ بازی مثبت بود بالطبع می‌توانست نتایج لازم را برای راه‌یابی به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی بگیرد. در بازی با ولز فقط چیدمان و ترکیب تیم ملی منطقی‌تر بود و سرانجام به نتیجه رسید. برخی از دلایل همچون برنامه‌ریزی اشتباه که ۲ ماه مانده به مسابقات جام جهانی سرمربی تیم ملی را تغییر می‌دهند. عدم هماهنگی بازیکنان، کم بودن بازی‌های تدارکاتی و برخی مسائل دیگر در ناکامی تیم ملی تأثیرگذار بود.

*کی‌روش دیگر آن جایگاه سابق را در فوتبال ایران ندارد

وی ادامه داد: اکثر بازیکنان تیم ملی لژیونر بودند و خیلی دیر در اختیار سرمربی قرار گرفتند. باز هم در حالی‌که ۳ تیم آسیایی به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کردند، تیم ملی فوتبال ایران بدون برنامه وارد این مسابقات حساس شده بود.

کربکندی در پاسخ به این سوال که آیا ابقای کی‌روش به سود فوتبال ایران خواهد بود، تصریح کرد: زمانی که بازی با آمریکا به پایان رسید، کی‌روش اعلام کرد که فوتبال ایران به جوان‌گرایی نیاز دارد و با این حرف معلوم است که از قبل فدراسیون با این مربی قول و قرارهای خودشان را گذاشته‌اند. اما با این حال کی‌روش دیگر آن جایگاه سابق را در فوتبال ایران ندارد. یک تغییر خوب می‌تواند به تمام فوتبالیست‌های ایران انگیزه بدهد. باید با انتخاب یک مربی خارجی جوان، با رزومه و تفکرات جدید خون تازه‌ای در تیم ملی فوتبال جاری شود. مربی که باید به سبک فوتبال ایران نزدیک باشد و تا یک هفته دیگر معرفی شود تا بتواند برنامه‌های دراز مدت را تا 4 سال آینده در تیم ملی پیاده کند.

*تصمیمات فوتبال ایران همیشه دیر گرفته می‌شود

وی در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال ایران نشان داده است که همیشه در دقیقه 90 تصمیمات مهم و حیاتی را می‌گیرد و عدم برنامه‌ریزی باعث شده تا در میادین مهمی همچون جام جهانی آنچنان موفقیت چشم‌گیری نداشته باشد. هم اکنون تیم‌های آسیایی در حال کار کردن هستند و با برنامه بلند مدت به سمت جلو حرکت می‌کنند، اما‌ فوتبال ایران باز هم از برترین‌های آسیا عقب ماند. تصمیمات فوتبال کشورمان اغلب سلیقه‌ای و سیاسی است و این تصمیمات به موقع گرفته نمی‌شوند تا همیشه دیرمان باشد!

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *