داورزنی: قرار نیست ناظران تنها تماشاگر والیبال باشند/ نباید یک رفتار غلط تبدیل به عادت شود

13:21 - 19 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۹۴۲۲
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
رییس فدراسیون والیبال گفت: هر مسابقه برای بازیکنان یک کلاس درس است و ناظران فنی و داوری نقش بسیار کلیدی در رشد والیبال کشور دارند.

خبرگزاری میزان - جلسه هماهنگی و یکسان‌سازی ناظران آقا و خانم فدراسیون والیبال صبح امروز(شنبه 19 آذر ماه) با حضور اعضای سازمان لیگ و ناظران والیبال کشور در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

محمدرضا داورزنی با حضور در این جلسه، ضمن گرامیداشت یاد احمد پورکاشیان و تسلیت به اهالی والیبال به دلیل فقدان این مربی در خصوص فعالیت ناظران و داوران گفت: در جلسات مختلف که در کمیته داوران و سازمان لیگ در خدمت شما بودیم گفتم قرار نیست ناظران مسابقه تنها تماشاگر مسابقه بوده و با یک گزارش کوتاه به کار خود پایان دهند. هر مسابقه برای بازیکنان یک کلاس درس است و ناظران فنی و داوری نقش بسیار کلیدی در رشد والیبال کشور دارند.

وی افزود: نقش داوران برای تربیت تیم‌های ملی والیبال بسیار اهمیت دارد و در هر مسابقه‌ای داور مشابه یک مربی برای آموزش دادن است. داوران باید با تمرکز بیشتری در مسابقه حضور داشته و بازی را مدیریت کنند. ناظران هم توجه داشته باشند که فلسفه حضورشان انجام وظیفه‌شان است. گاهی نیاز به ارائه گزارش یا برخورد با کمیته داوران است. باید تفاوت میان داوری که وقت می‌گذارد و مطالعه کرده و با آمادگی در مسابقه حاضر می‌شود با داوری که اهمیتی به مسابقه نمی‌دهد مشخص باشد.

داورزنی با تاکید بر این که نباید عادت‌های غلط میان مربیان و بازیکنان به وجود آید، تصریح کرد: داوران و ناظران باید به رشد والیبال کشور کمک کنند. هر مسابقه‌ای برای ما اهمیت دارد سطح مسابقات مهم نیست قهرمانی کشور یا منطقه‌ای یا ملی، همگی اهمیت دارند. نباید اجازه دهیم رفتار غلط یک بازیکن یا مربی برایش عادت شود چون هیچ واکنشی به این رفتار در مسابقات وجود نداشته است. گزارش‌های ناظران برای ما مهم است و نباید اتفاقات را از ویدیوها متوجه شویم.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که رفتار تک تک داوران و ناظران در آموزش رفتار درست به بازیکنان و کادر فنی اهمیتی کلیدی دارد، عنوان کرد: باید برای ارتقای والیبال در سطح جهانی استانداردها را در تمام مسابقات رعایت کنیم و به بازیکنان و کادر فنی رفتار درست و حرفه‌ای تحمیل شود. از سازمان لیگ و کمیته داوران همواره خواسته‌ام که به رشد شخصیتی والیبال کمک کنند.

در ادامه حاضران در جلسه پرسش‌های خود را در خصوص حق الزحمه، شیوه ماموریت‌ها، حضور تماشاگران و … از رئیس فدراسیون والیبال مطرح کرده و به پاسخ‌های این مقام مسوول گوش سپردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *