برگزاری بزرگترین آزمون مجازی برخط کشور در رشته نهج البلاغه دانش آموزی

12:06 - 19 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۹۲۰۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت : آزمون سراسری نهج البلاغه با حضور 198 هزار دانش آموز، بزرگترین آزمون مجازی برخط کشور است که امروز 19 آذر برگزار می شود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام خبرگزاری صدا و سیما، میکائیل میرباقری درخصوص بزرگداشت هفته قرآن، عترت و نماز  که تا ۲۲ آذر ادامه دارد، اظهار کرد: هفته قرآن، عترت و نماز که پیشینه ۴۱ ساله دارد، فرصتی است که اولا دستاورد‌های قرآنی و عترتی و نمازی آموزش و پرورش را معرفی و از دانش آموزانی که در این حوزه نخبه هستند و فعالیت‌ های اثرگذاری را انجام می‌دهند، تجلیل کنیم.

وی با تقدیر از همکاران، اولیاء و همه خیرانی که با آموزش و پرورش همراه هستند اضافه کرد: مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز در رشته‌ های گوناگون در این هفته آغاز می‌ شود؛ در گذشته مسابقات را در حدود ۹ رشته و ۱۵ سطح برگزار می‌ کردیم و مجبور بودیم که برای این‌ها کتب جداگانه‌ای تالیف و چاپ کنیم و در اختیار دانش آموزان قرار بدهیم، اما بعد از کرونا مسابقات را در بستر مجازی انجام می‌دهیم و با راه اندازی سامانه نورینو فرآیند همه فعالیت هایمان که مسابقات بخشی از آن فعالیت هاست در فضای مجازی انجام می‌شود.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مرحله آموزشگاهی مسابقات با نگاه اجمالی به دو بخش تقسیم می‌ شود یک بخش مسابقاتی است که در مدرسه و آموزشگاه است و شفاهی برگزار می‌ شود مثل رشته قرائت، مداحی و اذان. مدیر مدرسه می‌ تواند برنامه ریزی و زمان آن را تعیین کند. اما بخشی از مسابقات را از امسال به صورت آزمون سراسری برگزار می‌ کنیم، سه شنبه هفته قبل در رشته فهم قرآن، به صورت سراسری آزمون برگزار کردیم و شنبه ۱۹ آذر که روز نهج البلاغه در مدارس نام گذاری شده و از امسال این بخش اضافه شده است آزمون سراسری نهج البلاغه را برگزار می کنیم .

میرباقری افزود: این رشته از مسابقات ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم است یعنی تقریبا نیمی از دانش آموزان کشور. حدود ۱۹۸ هزار دانش آموز در این آزمون شرکت کرده اند و امروز بزرگترین آزمون مجازی برخط را در کشور برگزار می‌کنیم.

وی گفت: یکشنبه ۲۰ آذر روز صحیفه سجادیه در مدارس است وآزمون آن برگزار می‌شود و دوشنبه ۲۱ آذر هم روز احکام است، سه شنبه ۲۲ آذر روز گفتمان مهدویت در مدارس است که مسابقات گفتمان مهدوی امسال برای نخستین بار راه اندازی شده و برگزار خواهد شد.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: در سنوات گذشته حدود ۶ میلیون دانش آموز در کل مسابقات شرکت می‌کردند که طرح سوال و چاپ و برگزاری آن مشکلات خود را داشت، اما هم اکنون مسابقات به صورت مجازی برگزار می‌ شود و جالب‌تر این که با مشارکت اولیاست، یعنی ما در رشته احکام مسابقات دختر مادری و پدر پسری داریم لذا هم به اولیا آموزش داده ایم، هم به واسطه این آموزش، اولیا روز دوشنبه در کنار فرزندانشان خواهند نشست و به سوالات این مسابقات پاسخ می‌دهند.


برچسب ها: نهج البلاغه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *