رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چهره امنیتی آلمان در پی تحرکات «شهروندان رایش» علیه دولت فدرال

11:17 - 19 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۹۰۶۸
جنبش «هواداران رایش» به طور فزاینده‌ای به منبع نگرانی مقامات آلمانی تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - در حال حاضر جنبش «رایشبورگر» یا همان «شهروندان رایش» به طور فزاینده‌ای به منبع نگرانی مقامات آلمانی تبدیل شده است.

به گزارش «ان‌پی‌آر»، رئیس سرویس اطلاعات داخلی آلمان، گفت که جنبش مذکور در سال گذشته رشد کرده است و سطح بالایی از خطر را به همراه دارد.

اگرچه کارشناسان ادعا می‌کنند که این یک جنبش منسجم نیست، اما برخی سطح جدیدی از آنچه «حرفه‌گرایی» می‌نامند را در فعالیت‌های این گروه می‌بیند.

به گفته یک کارشناس، جنبش شهروندان رایش به طور فزاینده‌ای از نظر به دست آوردن سلاح، از نظر شبکه سازی با افراد با نفوذ و به دست آوردن منابع مالی سازماندهی شده است.

این گزارش می‎گوید «یکی از عناصر این جنبش این است که آنها مردان جوان عصبانی با سرهای تراشیده شده و چکمه‌های سیاه نیستند که بیرون بروند، راهپیمایی کنند و شبیه نئونازی‌ها به نظر برسند؛ بسیاری از افرادی که بازداشت شدند قاضی، وکلا، معلمان هستند و این باعث می‌شود که این حرکت تا حدودی نامرئی باشد.»

اعضای این جنبش مظنون به برنامه‌ریزی برای سرنگونی نظام سیاسی قانون اساسی آلمان هستند.

به گفته «پیتر فرانک»، دادستان کل آلمان، همه آنها به تشکیل یک سازمان تروریستی با هدف استفاده از نیروی مسلح برای ایجاد یک دولت جدید متهم هستند.

25 مظنون عضو و هوادار این جنبش روز چهارشنبه گذشته با استفاده از سه هزار نیروی امنیتی که در تاریخ مدرن آلمان بی‌سابقه است، بازداشت شدند.  

کارشناسان آلمانی انتظار دارند در روزهای آینده بازداشت‌های بیشتری انجام شود.

به گفته دادستان‌های آلمان، جنبش شهروندان رایش در حال آماده شدن برای سرنگونی دولت و منصوب کردن یکی از اعضای سابق خانواده سلطنتی آلمان به عنوان «سردمدار» این کشور بودند.

عملیات پلیس آلمان برای بازداشت اعضای این جنبش بزرگترین حمله در تاریخ آلمان پس از جنگ جهانی بود.  

برخی کارشناسان در آلمان معتقدند که این جنبش قصد انجام اقدامی مانند، شورش ششم ژانویه در مقابل کنگره آمریکا را داشته است که با بازداشت‌های گسترده توانست به نوعی از آن جلوگیری کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *