حرکت صنعت سیمان در مسیر تعالی با تولید سیمان‌های نوین

15:12 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۷۰۰۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رییس هیات مدیره انجمن صنفی سیمان گفت: نقشه راه آتی جهت حرکت در مسیر تعالی صنعت سیمان، تولید سیمان‌های نوین سازگار با محیط زیست و مصرف انرژی کمتر و کیفیت بالاتر است

خبرگزاری میزان- اولین جلسه تبادل نظر درباره تولید و عرضه هماهنگ سیمانهای نوین(کامپوزیت) در راستای کاهش مصرف انرژی و بهبود شرایط زیست محیطی در تاریخ ۱۴۰۱/۹/۱۵ در محل انجمن صنفی سیمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمی صنفی کارفرمایان صنعت سیمان؛ در این جلسه حمید فرمانی رییس هیات مدیره انجمن صنفی سیمان و علی اکبر الوندیان دبیر این انجمن با تعدادی از مدیران عامل و مدیران ارشد کارخانه‌های سیمان شمال، سیمان مازندران، سیمان فیروزکوه، سیمان فراز فیروزکوه، سیمان بجنورد، سیمان جوین و سیمان شاهرود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

فرمانی، ضمن ارایه تحلیلی از شرایط محیطی صنعت و بررسی احتمال تغییرات عمده در قیمت حامل های انرژی ، حرکت در مسیر تولید سیمانهای نوین با مصرف انرژی مناسب تر و آلایندگی زیست محیطی پایینتر و کیفیت و رضایتمندی بیشتر مشتریان را یک ضرورت و نقشه راه آتی صنعت برشمرد و خواستار اقدام هماهنگ و زمانبندی شده شرکتها در تولید ، عرضه و معرفی مزایای کیفی و فرهنگ سازی مصرف محصولات مذکور گشت.

الوندیان، دبیر انجمن سیمان نیز تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی انجمن در تحقق تولید سیمان کامپوزیت، تعیین استراتژی برای کاهش کلینکر و کاهش CO2 در بازه زمانی مشخص است.

بیشتر بخوانید:

لزوم تامین انرژی پایدار جهت تولید مناسب سیمان در کشور

در ادامه مدیران عامل و مدیران ارشد کارخانه‌های شرکت کننده در جلسه به بیان دغدغه‌ها و ریسکهای احتمالی در تحقق این استراتژی پرداخته و حرکت هماهنگ در مسیر تحقق این هدف را یک ضرورت ملی و تجاری و در راستای نیل به رشد و تعالی صنعت توصیف کردند‌.

گفتنی‌است با توجه به استقبال شرکت کنندگان در این جلسه مقرر گردید علاوه بر تشکیل ماهیانه این ستاد ،کمیته طرح تحول تولید سیمان های نوین در قالب دو کارگروه بررسی و آماده سازی بازار و کارگروه فنی و امکانسنجی تولید به صورت متناوب و با دعوت از نخبگان دانشگاهی و نمایندگان تخصصی شرکتها برگزار شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: محیط زیست سیمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *