بلینکن: کی‌یف را برای حمله به خاک روسیه تشویق نمی‌کنیم

12:11 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۶۵۷۴
وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن نیروهای کی‌یف را برای حمله به خاک روسیه تشویق نمی‌کند، اما به ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین برای دفاع از خود ادامه خواهد داد.

خبرگزاری میزان - «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا پس از مذاکرات آمریکا و استرالیا در واشنگتن، گفت که واشنگتن نیروهای کی‌یف را برای حمله به خاک روسیه تشویق نمی‌کند، اما به ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین برای دفاع از خود ادامه خواهد داد.

به گزارش «تاس»، وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد که واشنگتن نه اوکراینی‌ها را تشویق کرده و نه جلوی توانایی آنها را برای حمله به خاک روسیه گرفته است.

با این حال، وی افزود که آمریکا و متحدانش مصمم هستند که تجهیزاتی را که اوکراین برای دفاع از خود نیاز دارد، در اختیار دولت کی‌یف قرار دهند.

آلمان سامانه پاتریوت را در اوکراین مستقر نخواهد کرد

«ماریوش بلاشاک»، وزیر دفاع لهستان، گفت که این کشور در حال آماده شدن برای استقرار سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» آلمان در خاک خود به دلیل خودداری برلین از استقرار آن در اوکراین است.

آلمان ماه گذشته پس از سقوط یک موشک سرگردان و کشته شدن دو نفر در لهستان، سیستم «پاتریوت» را به لهستان پیشنهاد کرد تا به امنیت حریم هوایی این کشور کمک کند.

وزیر دفاع لهستان بعداً از آلمان خواست که به جای سامانه «پاتریوت»، واحدهای آتش‌نشانی را به اوکراین بفرستد.

روسیه به دنبال تعیین کف قیمت نفت در پاسخ به گروه ۷

«بلومبرگ» گزارش داد که روسیه در حال بررسی تعیین کف قیمتی برای فروش بین‌المللی نفت خود به عنوان پاسخی به محدودیت اعمال شده توسط کشورهای گروه 7 است.

این گزارش به نقل از دو مقام آشنا با این طرح می‎گوید که مسکو در نظر دارد یا قیمت ثابتی برای نفت کشورش وضع کند یا حداکثر تخفیف را برای معیارهای بین‌المللی که می‌توان آنها را به فروش برساند، در نظر بگیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *