رئیس کل دادگستری اصفهان: دادگاه رسيدگی به پرونده عاملان شهادت سه نيروی مدافع امنيت به صورت علنی برگزار می‌شود

9:53 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۶۱۰۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئيس كل دادگستری اصفهان به صدور كيفرخواست عاملان شهادت سه نيروی محافظ امنيت در اصفهان اشاره كرد و از برنامه ريزی جهت برگزاری دادگاه علنی آنها در روزهای آينده خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و تنی چند از معاونان با سفر به شهرستان شاهين‌شهر و ميمه از بخش‌های مختلف دادگستری این شهرستان بازدید به عمل آورد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه دور دوم بازديدهای خود از حوزه های قضایی، به شهرستان شاهين‌شهر و ميمه رفت و با حضور ميدانی در بخش‌های مختلف دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف، در جريان روند خدمت‌رسانی ها قرار گرفت.

وی در حاشيه اين سفر از تلاش جهادی قضات و كاركنان دستگاه قضايی در شهرستان شاهين‌شهر و ميمه تقدير و ابراز اميدواری كرد با برنامه‌ريزی های انجام شده در آينده‌ای نزديك شاهد افزايش كيفيت خدمت‌رسانی به مردم اين شهرستان خواهيم بود.

رئيس دادگستری استان اصفهان از افزايش آمار ورودی پرونده‌ و كمبود نيروی اداريی و قضايی به‌عنوان دلايل وجود اطاله دادرسی در دادگستری شاهين‌شهر و ميمه ياد كرد و گفت: به‌علت كمبود نيروی اداری و قضايی و همچنين افزايش آمار ورودی پرونده‌ به دادگستری شاهين‌شهر و ميمه تا حديی با اطاله دادرسی در اين حوزه روبرو هستيم كه با تخصيص 20 نفر نيروی اداری و تعدادی نيروی قضايی تا چند ماه آينده اين مشكل تا حد زيادی برطرف خواهد شد.

وی ميانگين آمار صلح و سازش شورای حل اختلاف شاهين‌شهر و ميمه را 51 درصد اعلام كرد و بيان کرد: با تلاش مجدانه و كار جهادی مجموعه شورای حل اختلاف، دادستان عمومی و انقلاب و رئيس دادگستری شاهين‌شهر و ميمه آمار 9ماهه صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف اين شهرستان 51 درصد است و اين آمار هم از ميانگين كشور و هم از ميانگين استان بالاتر است.

وي همچنين پيرو هشدار رييس قوه قضايی مبنی بر برخورد با تحريك كنندگان و تهديد كنندگان برای اعتصاب كسبه و رانندگان، از صدور دستورات ويژه قضايی جهت شناسايی و دستگيری اين افراد خبر داد و اذعان کرد: از نظر دستگاه قضايی افرادی كه با تهديد و ارعاب و يا با تحريك يا تطميع كسبه و رانندگان برای اعتصاب موجبات بروز نارضايتی و احساس ناامنی برای کسبه و رانندگان را فراهم می كنند؛ با قدرت وفق قانون برخورد خواهد شد.

رئيس كل دادگستری استان اصفهان در پايان به صدور كيفرخواست عاملان شهادت سه نيروی محافظ امنيت در اصفهان اشاره كرد و از برنامه ريزی جهت برگزاری دادگاه علنی آنها در روزهای آينده خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمين جعفری با حضور در يك واحد توليدی كه به دليل مشكلات مالی در آستانه ورشكستگی است دستوراتی در جهت رفع برخی مشكلات اين واحد توليدی صادر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *