زاکانی: بدون هیاهو با فساد مبارزه می کنیم / یکی از مفسده‌های بزرگ کشور تبعیض است

17:19 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۵۵۸۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
شهردار پایتخت گفت: در شهرداری بدون هیاهو با فساد مبارزه می‌کنیم؛ ناامید کردن کافی است و من باید اقدام کنم و نباید فریاد بکشم؛ شما نیز از من اقدام بخواهید.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر، روز سه شنبه -۱۵ آذر ۱۴۰۱- علیرضا زاکانی به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه صنعتی شریف رفت و در نشست «پرسش و پاسخ دانشجویان» شرکت کرد.

شهردار تهران پس از استماع سخنان دانشجویان بیان کرد: آمریکا از این حسرت شب و روز می‌سوزد که نمی‌تواند ضربه‌ای که می‌خواهد را به ما بزند، البته بارها ضربه خوردیم، اما دوباره قوی‌تر از قبل بلند شده‌ایم. امروز چه شده است که دشمن بدون هیچ ابایی می‌گوید که می‌خواهد ایران را تجزیه کند و نمی‌خواهد هیچ پیشرفتی در ایران رخ دهد. این دشمن تلاش می‌کند که علیه ملت ایران قیام کند. یک تعدادی عناصر خارجی و داخلی براثر غفلت یا وابستگی ادامه حرف‌های دشمن را اعلام می‌کنند. تا زمانی‌ که حرف از صحبت و منطق است، هیچ ایرادی هم ندارد، چرا که نظام ما یک نظام منطقی است.

زاکانی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: چه کسی مدعی است که در نظام تبلیغی غرب که هزاران جنایت انجام شده، به فکر آزادی و زن و زندگی ما هستند. امروز عده‌ای در حال انتقام از ملت و انقلاب هستند. ما در کدام سمت ماجرا هستیم؟ باید با یک تمدن چند هزارساله در خدمت به ملت قرار بگیریم یا باید درخدمت کسانی باشیم که سعی دارند با دروغ سعی در تفرقه افکنی داشته باشند. دشمنان ملت به هیچکس رحم نمی‌کنند.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش یکی از داشنجویان مبنی بر تبعیض و فقر گفت: فقر قابل تحمل است. تبعیض یکی از مفسده‌های بزرگ کشور است. در مجموعه شهرداری به دنبال برداشتن مفسده تبعیض و کاهش فاصله جنوب تا شمال هستیم.

زاکانی با بیان اینکه روزی که به شهرداری آمدیم شهرداری در تنش مالی بود و در سال ۹۹ برای پرداخت حقوق سه ماه قرض کرده بود، ادامه داد: برای حل این مشکل ۱۲۰۰ حساب را تبدیل به خزانه واحد کردیم و در این یک سال ذره ای محتاج نشدیم و تمام پروژه های شهر را نیز فعال کردیم.

زاکانی با بیان اینکه در شهرداری از قبل ۷۵ هزار میلیارد تومان بدهی داریم و تا پایان سال حدود ۲۰ هزار میلیارد آن تسویه می شود، یادآور شد: تا امروز یک میلی‌متر تراکم نفروختیم، البته اینکه در کمیسیون ماده پنج فردی تقاضای یک طبقه اضافی می کند این مساله ذات کمیسیون ماده پنج است، تراکم فروشی به این معنی است که طرف ۲۰ هزار متر تراکم سیال دارد و می فروشد.

زاکانی با بیان اینکه دنبال می کنیم که سالی ۱۸۰ هزار واحد مسکن بسازیم و دغدغه مسکن مردم را رفع کنیم، افزود: همچنین فروش متری را راه اندازی می کنیم و با دانشگاه شریف وارد تفاهم شدیم که ۵۵۰ واحد برای اساتید بسازیم و با آموزش و پرورش برای مسکن معلمان نیز تفاهم کردیم و تا امروز در مجموع ۴۰۰ هزار واحد تفاهم نامه نوشتیم چرا که دغدغه مسکن باید از زندگی مردم خارج شود.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از اعتقادات من این بوده که برای مردم بخواهم و برای خود نخواهم، اظهار کرد: ما در شهرداری بدون هیاهو با فساد مبارزه می کنیم. ناامید کردن کافی است و من باید اقدام کنم و نباید فریاد بکشم. شما نیز از من اقدام بخواهید.

وی با اعلام اینکه در حوزه پسماند ۶۳ پیمانکار تر و ۲۲ پیمانکار خشک و هشت مرکز تجمیع پسماند داریم، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با این مراکز، پسماند را از درون منازل تا آرادکوه مدیریت کنیم. پسماند چهار هزار میلیارد تومان قیمت دارد و یک هزار میلیاد تومان نیز برای پسماند هزینه می کنیم. مبالغ به جیب رانت خواران می رود و می خواهیم این اتفاق روی ندهد. قرارداد سه مرکز منعقد شده، یک مرکز افتتاح شده و پنج مرکز نیز در حال انعقاد قرارداد است. روزانه ۶۷ درصد پسماند به آرادکوه می رود که می‌خواهیم به کمتر از ۱۰ درصد برسد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مفسده‌های بزرگ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *