تحقیقات از شرکت ایلان ماسک به دلیل آزمایش روی حیوانات کلید خورد

15:24 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۵۳۸۱
منابع آمریکایی از تحقیقات فدرال درباره آزمایش‎های شرکت متعلق به ایلان ماسک بر روی حیوانات خبر می‎دهند.

خبرگزاری میزان - شرکت «نورالینک» متعلق به «ایلان ماسک»، که یک شرکت تجهیزات پزشکی، تحت تحقیقات فدرال آمریکاست، به دلیل نقض احتمالی حقوق حیوانات تحت شکایت کارکنان مبنی بر اینکه آزمایشات حیوانی که باعث رنج و مرگ بی‌مورد شده است، قرار دارد.

به گزارش «ای‌بی‌سی»، منابع آگاه می‎گویند که تحقیقات فدرال در ماه‌های اخیر توسط بازرس کل وزارت کشاورزی آمریکا به درخواست یک دادستان فدرال آغاز شد.

یکی از منابع، می‎گوید که این تحقیق روی نقض قانون حیوانات تمرکز دارد که بر نحوه رفتار و آزمایش محققان با برخی از حیوانات نظارت می‌کند.

بر اساس بررسی رویترز از ده‌ها سند «نوارالینک» و مصاحبه با بیش از 20 کارمند فعلی و سابق، این تحقیقات به دلیل افزایش مخالفت کارکنان در مورد آزمایشات حیوانی این شرکت، از جمله شکایات مبنی بر اینکه فشار «ماسک» برای تسریع توسعه ساخت ایمپلنت مغزی به افزایش آزمایش‌های ناموفق منجر شده، انجام شده است.

کارمندان، می‎گویند که چنین آزمایش‌های ناموفقی باید تکرار می‌شد و تعداد حیوانات مورد آزمایش و کشته شدن را افزایش می‌داد.

با توجه به سوابق بررسی شده توسط رویترز و منابعی با آگاهی مستقیم از عملیات آزمایش حیوانات این شرکت، در مجموع، «نورالینک» از سال 2018، حدود هزار و 500 حیوان از جمله بیش از 280 گوسفند، خوک و میمون را تلف کرده است.

منابع، این رقم را تخمینی تقریبی توصیف کردند، زیرا این شرکت سوابق دقیقی در مورد تعداد حیوانات آزمایش شده و کشته شده نگهداری نمی‌کند.

«نورالینک» همچنین تحقیقاتی را با استفاده از موش‌ها انجام داده است.

کارمندان فعلی و سابق «نورالینک» می‌گویند که تعداد مرگ و میر حیوانات به دلایلی مربوط به خواسته‌های «ایلان ماسک» برای سرعت بخشیدن به تحقیقات بیشتر از حد نیاز است.

رویترز از طریق گفت‌وگو و اسناد چند ساله شرکت، همراه با مصاحبه‌های کارکنان، چهار آزمایش شامل 86 خوک و دو میمون را شناسایی کرد که در سال‌های اخیر به دلیل خطاهای انسانی آسیب دیده بودند.

سه نفر از کارکنان فعلی و سابق گفته‎اند که اشتباهات ارزش تحقیقاتی آزمایش را تضعیف کرد و نیاز به تکرار آزمایش‌ها داشت که این موضوع به کشته شدن حیوانات بیشتری منجر شد.  

آنها می‎گویند که «ماسک» تلاش زیادی برای تسریع پیشرفت تحقیقات و آزمایشات «نورالینک» انجام داده است، که به شدت به آزمایش روی حیوانات بستگی دارد.

«ماسک» چندین بار طی سال‌ها به کارمندان خود گفته است که تصور کنند بمبی به سرشان بسته شده است تا آنها را وادار به حرکت سریع‌تر کنند.

پنج نفر که روی آزمایش‌های حیوانی این شرکت کار کرده‌اند، به رویترز گفته‎اند که نگرانی‌های داخلی خود را در رابطه با موضوع کشته شدن بیش از حد حیوانات در آزمایش‌ها مطرح کرده‌اند.

سه کارمند فعلی یا سابق این شرکت گفته‎اند که مشکلات مربوط به آزمایش‌های نورالینک سوالاتی را در مورد کیفیت داده‌های حاصل شده ایجاد کرده است؛ چنین مشکلاتی به طور بالقوه می‌تواند پیشنهاد شرکت برای شروع آزمایشات انسانی را به تعویق بیندازد، کاری که «ایلان ماسک» گفته است که شرکتش می‌خواهد ظرف شش ماه آینده انجام دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *