رئیس کل دادگستری قزوین: اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را مطالبه می‌شود

15:20 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۵۲۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین، گفت: امیدواریم که شاهد ترک فعل مدیران در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت نباشیم و دستگاه‌های پیشرو در این زمینه تشویق می‌شوند.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی در نخستین نشست کارگروه اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که در دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، اظهارکرد:یکی از دلایل اصلی جلوگیری از فرزندآوری، تکیه بر فرهنگ و تعالیم غربی است که این موضوع زنگ خطر بزرگی در کشور محسوب می شود.

وی افزود: آمار جلوگیری فرزندآوری در غرب به دلیل رفتارهای خلاف شرع و عرف بسیار بالا است و ما مسئولان باید دقت کنیم که به سرنوشت غربی ها دچار نشویم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: جلوگیری فرزندآوری جاهلیت مدرن امروزی است، زیرا در دوران پیش از اسلام شاهد زنده به گور کردن فرزندان دختر بودیم.

شعبانی یادآوری کرد:در دهه ۶۰ فرهنگ منحط و غلط غرب مبنی بر فرزند کمتر زندگی بهتر در‌ کشور رواج پیدا کرد.

وی اعلام کرد: ۴۷ دستگاه موظف به اجرای قانون جوانی جمعیت هستند و جلسات نظارت بر اجرای این قانون باید هر ماه برگزار شود‌ و در این قانون مشوق های زیادی در نظر گرفته شده است و صداوسیما باید این مشوق ها را از طریق برنامه های متنوع به اطلاع مردم رساند.

وی اظهارکرد: تسهیلات مسکن، زمین، بیمه، واگذاری اراضی اجاره ای ۹۹ ساله و وام های فرزندآوری از جمله ابزارهای تشویقی این قانون است که باید از طریق رسانه‌ها به ویژه صداوسیما به اطلاع مردم رسد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین تاکیدکرد: امیدواریم که شاهد ترک فعل مدیران در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت نباشیم و دستگاه هایی که در این زمینه پیشرو باشند، تشویق می‌کنیم.

علی فولیان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین نیز در این نشست گفت: بر اساس قانون جوانی جمعیت، صداوسیما علاوه بر وظایف اطلاع رسانی، موظف است هر هفته به موضوع جوانی جمعیت بپردازد و از هر ۴۷ دستگاه متولی، مطالبه گری کند.

بیشتر بخوانید:

با ورود دادستانی آبیک مشکل یک واحد تولیدی رفع شد/ اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *