قاسم‌پور: حضور برخی بازیکنان در جام جهانی اشتباه بود/ بی‌تدبیری مسئولان باعث شد به مرحله حذفی صعود نکنیم

9:45 - 18 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۴۹۱۹
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
پیشکسوت فوتبال گفت: با بی‌تدبیری مسئولان و کی‌روش نتوانستیم برای نخستین بار به مرحله حذفی جام جهانی صعود کنیم.

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: اصلاً عملکرد خوبی در قطر نداشتیم و متأسفانه صعود نکردیم. در حالی که شانس صعود داشتیم، اما مقابل آمریکا خوب نبودیم. با بی‌تدبیری مسئولان و کی‌روش این اتفاق نیفتاد تا برای نخستین بار به مرحله حذفی جام جهانی صعود کنیم.

وی در مورد دیدارهای تیم ملی در گروه B تصریح کرد: نباید انتظار می‌داشتیم که می‌توانیم از انگلیس امتیاز بگیریم. در بازی با انگلیس یک نتیجه فاجعه بار به دست آمد. در دیدار دوم هم تا آخرین لحظات بازی گل نزده بودیم و اگر دروازه‌بان حریف اخراج نمی‌شد، مشخص نبود چه نتیجه‌ای به دست خواهد آمد. آمریکا هم بسیار با برنامه بود و بازی را مدیریت کرد.

*کی‌روش فقط به فکر دفاع کردن است

کارشناس فوتبال اضافه کرد: همه به ترکیب و ارنج تیم ملی انتقاد داشتند و حضور یک سری از بازیکنان در جام جهانی اشتباه بود. کی‌روش بیشتر به فکر دفاع کردن است، اما مقابل انگلیس اصلاً خوب دفاع نکردیم. در بازی با آمریکا هم این گونه بود، اما نمی‌شود تیم در طول تمام دقایق بازی به فکر دفاع کردن باشد ولی در نهایت گل هم بخورد. تعدادی از بازیکنان خلاق و تکنیکی بیرون از ترکیب بودند و بازیکنان جنگنده و تدافعی را به بازی آورد.

قاسم‌پور تصریح کرد: در خط دفاع تیم ملی بازیکنانی بودند که در دیدارهای مقدماتی اصلاً حضور نداشتند. شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های زیادی برخوردار بودند و در بازی قدرتی، سرعتی، سرزنی و ... تبحر داشتند. این دو بازیکن نسبت به مدافعان دیگر از هماهنگی بیشتری بهره می‌بردند و این موضوع کمک زیادی به سیستم دفاعی تیم ملی می‌کرد.

*کی‌روش برگشت تا رزومه‌اش را بهتر کند و پول بگیرد

وی ادامه داد: امید نورافکن بازیکنی بود که می‌توانست به تیم ملی در بازی‌ها کمک کند، اما قبل از رفتن به جام جهانی کی‌روش آن را خط زد. بازیکنانی که تجربه لازم و عملکرد خوبی در بازی‌های قبلی داشتند به راحتی کنار گذاشته می‌شوند. این گونه مسائل به ضرر تیم ملی رقم خورد. نفراتی هم در پست تخصصی خودشان به کار گرفته نشدند.

قاسم‌پور در پایان درباره ابقای کی‌روش در تیم ملی فوتبال تاکید کرد: سرمربی و مسئولان فدراسیون فوتبال باید شهامت داشته باشند تا بعد از حذف عذرخواهی کنند یا استعفا بدهند. کسانی مسئولیت دارند که هیچ تخصصی در ورزش و فوتبال ندارند و حتی بدون کارنامه، پست و سمت می‌گیرند. این افراد مربیان را بدون هیچ عملکرد مثبتی حفظ می‌کنند. متأسفانه نظارتی هم روی کارهای این مدیران وجود ندارد. از ابتدا اعتقاد داشتیم که جایگزین کردن کی‌روش جای اسکوچیچ اشتباه بود. کی‌روش پیش از این با رئیس فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش مشکل داشت چطور می‌شود که دوباره او را آوردند؟ کی‌روش آمد تا رزومه‌اش را بهتر کند و پولی بگیرد. هم اکنون نیز معتقدم که باید یکی از مربیان داخلی به سرمربی شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *