رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شلیک‌های مرگبار پلیس آمریکا؛ قتل 8 هزار نفر طی 7 سال

13:11 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۴۸۱۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
براساس بررسی اخیرا منتشر شده توسط واشنگتن پست در 12 ماه گذشته هزار و 92 نفر بر اثر شلیک مرگبار پلیس کشته شدند.

خبرگزاری میزان – «واشنگتن پست» در گزارشی به بررسی قربانیان تیراندازی‌های مرگبار پلیس آمریکا در سال‌های 2015 تا 2022 پرداخته است.

به گزارش «واشنگتن پست»، پلیس آمریکا سالانه حدود هزار نفر را با شلیک گلوله به قتل می‌رساند.

بررسی‌های انجام شده توسط «واشنگتن پست» پس از قتل «مایکل براون»، شهروند سیاهپوست غیرمسلح توسط پلیس آمریکا در سال 2014 نشان داد که اطلاعات گزارش شده به «اف بی آی» در مورد تیراندازی‌های مرگبار پلیس کمتر از نصف تیراندازی‌های مرگبار ثبت شده است.

این شکاف میان آمارهای اعلامی و آمارهای واقعی در سال‌های اخیر رشد داشته است؛ تا سال 2021، تنها یک سوم از تیراندازی‌های مرگبار در پایگاه داده‌های «اف بی آی» قرار گرفت؛ دلیل این امر نیز عدم الزام پلیس محلی برای گزارش این حوادث به دولت فدرال اعلام شد.

البته بهانه مذکور با توجیهاتی مانند سیستم به روز شده «اف بی آی» برای گزارش داده‌ها و سردرگمی میان مجریان قانون محلی در مورد مسئولیت‌های گزارش تکمیل شد.

«واشنگتن پست» از سال 2015 اقدام به ثبت مشخصات همه افرادی کرد که بر اثر شلیک پلیسِ در حال انجام وظیفه، جان خود را از دست دادند.

از آن زمان هزاران مرگ یا به عبارت دقیق تر 7 هزار و 999 نفر بر اثر شلیک پلیس آمریکا به قتل رسیدند.

مقایسه سال 2022 با سال‌های گذشته نشان می‌دهد که تعداد تیراندازی‌های مرگبار پلیس در سال‌های اخیر افزایش یافته است؛ قتل شهروندان توسط پلیس آمریکا در سال 2021 رکورد شکست.

بررسی «واشنگتن پست» نشان می‌دهد که سیاه پوستان آمریکایی با نرخ بسیار بالاتری از آمریکایی‌های سفیدپوست کشته می‌شوند، اگرچه نیمی از افرادی که توسط پلیس هدف قرار گرفته و کشته می‌شوند، سفیدپوست هستند، اما سیاه‌پوستان آمریکایی به میزان نامتناسبی هدف گلوله قرار می‌گیرند.

سیاهپوستان تقریبا 14 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند اما بیش از دو برابر سفیدپوستان آمریکایی توسط پلیس کشته می‌شوند.

 نکته مهم دیگر این که آمریکایی‌های اسپانیایی تبار نیز توسط پلیس به میزان نامتناسبی کشته می‌شوند.

بیشتر قربانیان تیراندازی‌های پلیس آمریکا جوان هستند؛ بیش از نیمی از افرادی که توسط پلیس هدف قرار گرفته و کشته شده اند، بین 20 تا 40 سال سن دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *