سرلشکر صفوی: با علم و فناوری در جنگ تحمیلی پیروز شدیم

9:32 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۴۳۵۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی گفت: همان‌گونه که با علم و فناوری جنگ را به پیروزی رساندیم امروز نیز با علم و فناوری برآمده از دفاع مقدس می‌توانیم برای رسیدن به شرایط مطلوب و رفع مشکلات کشور از دستاورد‌های آن دوران استفاده کنیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی و دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (سه‌شنبه) در اولین همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس که در موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: طی هشت ماه گذشته تعداد ۹۰۰ مقاله توسط سازمان‌های کشوری و لشکری ارسال شد که یک سوم این مقاله‌ها پذیرفته و ۷۰ پیش نشست نیز برگزار شد که بدین ترتیب امروز هشت نشست تخصصی را برگزار خواهیم کرد.

سرلشکر صفوی افزود: در دفاع مقدس در شرایطی به پیروزی نهایی دست یافتیم که فرماندهی کل قوا را مرجعی جامع الشرایط، خردمند و حکیم عهده‌دار بود به نحوی که علاوه بر مدیریت جنگ، صحنه بین‌المللی را هم اداره می‌کرد؛ علاوه بر این از چنان نفوذ کلامی برخوردار بود که بواسطه آن دو میلیون بسیجی به جبهه‌ها اعزام شدند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی ادامه داد: در دفاع مقدس ارتش، نیروی هوایی، دریایی و نیرو‌های تخصصی زمینی در عملیات نگاه داشتن تجهیزات نطامی تلاش بسیاری کردند، زیرا ۸۵ درصد صنایع دفاعی ما وابسته بود، اما با این وجود تلاش این عزیزان باعث شد تا در هشت سال دفاع مقدس، این تجهیزات دفاعی کشورمان عملیاتی باقی بمانند؛ این نشان می‌دهد که علم و دانش فرماندهان ما از دانش فرماندهان بعثی بیشتر بود؛ به عبارت دیگر اگر توانستیم عملیات‌های بزرگی هم‌چون آزادسازی خرمشهر را انجام دهیم، نشان دهنده برتری طرح‌ریزی عملیات و نبوغ فرماندهان ما بود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: سپاهی که نیرویی امنیتی بود، هم در جبهه هم می‌جنگید و هم سازمان رزم ایجاد کرد و هم در ساخت تجهیزات دفاعی بومی تلاش می‌کرد. به عنوان مثال اگر‌چه در آغاز دفاع مقدس از ساخت خمپاره‌انداز هم ناتوان بودیم اما با تلاش‌هایی که صورت گرفت در اواسط جنگ توانستیم موشک بالستیک بسازیم و امروز با استفاده از تجربیات آن دوران موشک‌های بالستیک ساخته‌ایم که باعث شده در این حوزه قدرت برتر منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای شویم؛ علاوه بر این اگر امروز جزو برترین تولیدکنندگان پهپادی هستیم این موفقیت دستاوردی است که کسب آن از دی ماه سال ۶۵ آغاز شد.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: همان گونه که با علم و فناوری جنگ را به پیروزی رساندیم امروز نیز با علم و فناوری برآمده از دفاع مقدس می‌توانیم برای رسیدن به شرایط مطلوب و رفع مشکلات کشور از دستاورد‌های آن دوران استفاده کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *