دادستان لارستان و رؤسای حوزه‌های قضایی جویم و بنارویه در استان فارس معرفی شدند

13:43 - 14 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۳۴۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری فارس در سفر یک روزه به حوزه های قضایی جنوب استان ضمن دیدار با مراجعان و بازدید از زندان لارستان و همچنین بررسی روند خدمت رسانی قضایی در این حوزه‌ها،  دادستان و رؤسای جدید حوزه‌های قضایی جویم و بنارویه را معرفی کرد.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در سفر یک روزه به حوزه های قضایی جنوب استان فارس ضمن دیدار با مراجعان و بازدید از زندان لارستان و همچنین بررسی روند خدمت رسانی قضایی در این حوزه ها،  دادستان جدید و رؤسای جدید حوزه های قضایی جویم و بنارویه را معرفی کرد.

وی در آیین تکریم و معارفه دادستان شهرستان لارستان با اشاره به برنامه های شیطانی و جهت دار دشمنان برای به انحراف کشاندن جامعه گفت: هدف قرار گرفتن ولایت فقیه و حجاب نشان دهنده شناخت محورهای قدرت و انسجام و فرهنگ مذهبی ملت توسط دشمن است و به همین دلیل  دشمن تلاش دارد این محورهای اساسی جامعه را مورد هجمه قرار دهند.

رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر هوشیاری و آگاه کردن جامعه نسبت به نقشه های شوم دشمنان این امر را وظیفه یکایک مسئولان در وهله اول و علما و عقلا و روشنفکران جامعه در وهله بعد خواند و تصریح کرد: وظیفه مسئولان در این خصوص سنگین تر است چرا که بخش عمده ای از آگاه سازی همراه با امید بخشی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیازمند اراده کار و تلاش جهادی و خدمت بی منت و شبانه روزی به مردم در همه عرصه ها و حوزه هاست.

وی در جمع مردم و مسئولان لارستان با اشاره به اینکه فضای مجازی و رسانه ها امروز به سلاح های مخرب دشمن تبدیل شده است، بیان کرد: طرح این سوال مهم و منطقی که چرا با وجود تحریم های همه جانبه اقتصادی ، صنعتی، تکنولوژیکی ، دارویی و غیره، غرب دسترسی مردم ایران به فضای مجازی و رسانه های ماهواره ای را آزاد و بدون هزینه کرده است می تواند جوانان جامعه را به تفکر و تأمل وادارد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با تقدیر از نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیانی که در دفاع از امنیت مردم آسیب های و هجمه های فراوانی را متحمل شدند، گفت: متأسفانه شاهد بودیم که این عزیزان در دفاع از امنیت عمومی جامعه که وظیفه ذاتی و سازمانی و عرفی آنان است آسیب های جبران ناپذیر را متحمل شدند و در این راه ده ها شهید و جانباز تقدیم کردند.

وی انتظار مردم ، مؤمنین و متدینین جامعه از دستگاه های متولی بخصوص دستگاه قضایی در برخورد قاطع با اغتشاشگران را انتظار به حق خواند و یادآور شد: دادگستری فارس مطابق دستور رئیس قوه قضائیه با عوامل اصلی ، لیدر ها و هدایت کنندگان اغتشاشات و همچنین افرادی که دست آنان به جنایت و ریختن خون مردم آلوده است برخورد قاطع خواهد کرد .

رئیس کل دادگستری فارس تصریح کرد: در این بین فریب خوردگان نادمی نیز هستند که بی تردید مورد رأفت اسلامی قرار خواهند گرفت.

وی به انتظارات دستگاه قضایی از قضات و خادمان مردم در دستگاه قضایی پرداخت و بیان کرد: مراجعان به دادگستری به منظور تظلم خواهی و استیفای حقوق از دست رفته خود به ما مراجعه می کنند؛ بنابراین برخورد تؤام با حُسن اخلاق با مراجعان یکی از وظایف اصلی و مورد تأکید در سند تحول قضایی است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی به موضوع کاهش جمعیت کیفری و نظارت بیشتر قضات و روسا و دادستان های حوزه های قضایی بر زندان و سرکشی و بررسی وضعیت زندانیان اشاره کرد و گفت: در بازدید از زندان ضعف های احساس کردم که این امر باید در اولین فرصت توسط مسئولین جدید حوزه های قضایی مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری فارس تأکید کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان ها با استفاده از مجازات های جایگزین حبس و تأسیسات ارفاقی می تواند از ماندن زندانیان جرائم غیر عمد و مالی در زندان جلوگیری کند .

وی با اشاره به روایتی از مولای متقیان حضرت علی (ع) در خصوص سرکشی به زندانیان و افراد در حبس اشاره و تصریح کرد: در آداب القضاء آمده است که از مستحبات قضات سرکشی مستمر و بررسی اوضاع و احوال محبوسین در زندان است بنابراین سرکشی هدفمند از زندان از جمله انتظارات از مسئولان جدید قضایی و سایر مسئولان در حوزه های قضایی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه به فرهنگ غنی و اصیل مردم منطقه جنوب استان فارس اشاره کرد و شیعه و سنی وهمه اقشار مردم در این منطقه در زمره بهترین و بی نظیرترین مردمان هستند.

رئیس کل دادگستری فارس به استفاده رؤسا و دادستان ها از ظرفیت های فرهنگی مردم این دیار در رفع کدورت ها پیش از شکل گیری پرونده های قضایی و حل و فصل اختلافات احتمالی از طریق شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و بیان کرد: اصلاح ذات البین مورد تأکید قرآن کریم با فرهنگ سنتی مردم منطقه آمیخته شده است و این ظرفیت بزرگی برای به سازش رساندن اختلافات است.

 وی همچنین به مسئولان جدید معرفی شده در این حوزه های قضایی توصیه کرد موضوعات دیگری از جمله توجه به رفع موانع قضایی و حقوقی از واحد های تولیدی و صنعتی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، کاهش اطاله دادرسی و تصمیم گیری به موقع و احقاق حقوق افراد، اتقان آرای قضایی با استفاده از ظرفیت های علمی و تجربی سایر قضات و توجه به اجرای برنامه های الکترونیکی کردن محاکم و دادرسی های مجازی و ارائه خدمات به صورت غیر حضوری و  را مد نظر قرار دهند.

گفتنی در این سفر رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تقدیر از تلاش های قاضی رسول ابراهیمی دادستان سابق لارستان که اخیراً به عنوان معاون قضایی دادگستری هرمزگان معرفی شده است؛ قاضی منصور تقی زاده سروستانی را به عنوان دادستان جدید شهرستان لارستان معرفی کرد.

همچنین در حوزه قضایی شهرستان جویم از تلاش های دوساله قاضی منصور تقی زاده تقدیر و به جای وی قاضی احمد یعقوبی به عنوان رئیس این حوزه قضایی معرفی شد.

در حوزه قضایی بنارویه نیز قاضی مهدی رشیدی به عنوان رئیس حوزه قضایی بنارویه معرفی و قاضی علی سهیلی با ابلاغ جدید رئیس قوه قضائیه به عنوان قاضی محاکم حقوقی شیراز ادامه خدمت خواهد داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *