آزادسازی حریم رودخانه گدار چای نقده با ورود دادگستری استان آذربایجان غربی

9:39 - 14 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۲۹۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از آزادسازی حریم و بستر باقیمانده رودخانه گدار چای نقده و تکمیل پروژه انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه خبر داد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی گفت: در بازدید میدانی که از پروژه انتقال آب سد کانی سیب جهت احیای دریاچه ارومیه صورت گرفت حدود 4 ونیم کیلومتر از حریم و بستر رودخانه گدار چای نقده تحت تصرف زارعان و اهالی محل بود که اختلافاتی هم در مالکیت و سند آنها وجود داشت.

عتباتی افزود: ضمن بازدید از محل و گفت‌وگو با اهالی و وکلای آنها جلسه مفصلی با مسولین استانی و شهرستان و تعدادی از اهل محل و وکیل آنها برگزار و دستورات لازم برای جبران و تامین خسارت‌های وارده به زارعان و مالکان صادر که بالغ بر سیزده میلیارد تومان از طرف وزارت نیرو به این عزیزان پرداخت و رئیس دادگاه بخش محمدیار و رئیس دادگستری نقده به عنوان ناظرين اجرای سریع و دقیق این امر معین شدند.

وی اضافه کرد: به حمدالله موارد معین شده با تلاش شبانه روزی ادارات متولی و خصوصا نیروی انتظامی استان انجام و 4ونیم کیلومتر باقیمانده از حریم و بستر رودخانه گدار برای انتقال مطلوب آب سد کانی سیب جهت احیای دریاچه ارومیه با موفقیت به پایان رسید.

شایان ذکر است مراحل پایانی پروژه انتقال آب سد کانی سیب در حال تکمیل است و پس از پايان آن مقدار قابل توجهی آب به دریاچه ارومیه از مسیر گدار چای منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: رودخانه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *