نماینده مرکز وکلا در مجلس و رئیس سازمان بسیج حقوقدانان فارس از زندان‌های استان بازدید کردند

14:39 - 13 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۲۰۵۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
همزمان با گرامیداشت هفته بسیج نماینده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده در مجلس، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان فارس و بیش از 80 وکیل بسیجی از زندان‌های فارس بازدید و به زندانیان مشاوره و معاضدت قضایی رایگان ارائه کردند.

خبرگزاری میزان- همزمان با گرامیداشت هفته بسیج، حسینی ایجی نماینده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده در مجلس شورای اسلامی، مهبودی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان فارس و بیش از 80وکیل بسیجی از زندان های فارس بازدید کردند و به زندانیان مشاوره و معاضدت قضایی رایگان ارائه کردند.

مدیرکل زندان های فارس گفت: بیش از 80وکیل با ح ضور در زندان های استان، به زندانیان مشاوره و معاضدت قضایی رایگان ارائه کردند. اسحاق ابراهیمی افزود: این اداره کل آمادگی دارد از ظرفیت گروه های جهادی وکلای مرکز و بسیج حقوقدانان برای ارائه خدمات مشاوره ای حقوقی و قضایی به زندانیان استفاده کند.

نماینده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده در مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از زندان مرکزی شیراز گفت: با توجه به قانون توسعه برنامه سوم و اهداف تشکیل مرکز وکلا که یکی از آن اهداف احیای حقوق عامه و دسترسی آسان همه آحاد مردم به خدمات حقوقی و قضایی است، و با توجه به فرمایشات آیت اله محسنی اژه ای و آقای عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه، طرحی را تحت عنوان « هر مسجد مسجد یک حقوقدان » آغاز کردیم که هر هفته در مساجد سراسر کشور به آحاد مردم مشاوره رایگان ارائه می کنیم و در صورت نیاز و تشخیص به آنها وکیل معاضدتی ( رایگان ) معرفی می کنیم.

حسینی ایجی افزود: هم اکنون نیز با توجه به هفته مبارک بسیج بر آن شدیم که این خدمات را داخل زندان ها بیاوریم تا زندانیانی که از خدمات حقوقی برخوردار نیستند یا علی رغم نیاز به خدمات حقوقی، بدلیل عدم توانایی مالی، امکان دسترسی به وکیل را ندارند بتوانند از طریق خدمات این مرکز، به خدمات رایگان دسترسی داشته باشند.

وی اضافه کرد: عده ای تحت عنوان وکیل یا کارچاق کن با زندانیان ارتباط برقرار می کنند و خانواده آنان را از لحاظ مالی درگیر می کنند، در صورتی که نه وکیل هستند و نه به پرونده قضایی دسترسی دارند.از کلیه مددجویان تقاضا می کنیم چنانچه به وکیل نیاز دارند از طریق دفترچه و سایت مرکز، به اسامی وکلای ما دسترسی پیدا کنند و متوجه شوند که آیا فرد مورد نظر وکیل است یا خیر و اگر وکیل هست آیا سیستم وی فعال می باشد یا خیر.

نماینده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در صورت نیاز مددجویان به مشاوره و تقاضای مسئولین زندان، ما می توانیم این همکاری را ادامه دهیم و انشاءاله تفاهمنامه ای به امضا برسد که ما به صورت هفتگی در خدمت مددجویان باشیم.

حسینی ایجی یادآور شد: با وجود تأکیدات مدیر جهادی مرکز، مبنی بر دسترسی آسان همه آحاد مردم به خدمات حقوقی و قضایی، ما هم در خدمت مددجویان هستیم و معتقدیم که هدف قانونگذار از تصویب مجازات، اصلاح مجرم می باشد و با وجود وکلای تخصصی و آغاز به کار دپارتمان ها و اقدامات تخصصی، می توانیم در بحث مشاوره ها هم کمک کنیم تا مددجویان بعد از خروج از زندان مسیر اصلاح را راحت و آسان در پیش گیرند.

انتهای پیام/


برچسب ها: فارس مرکز وکلا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *