مرحله دوم داوری کتاب‌ها در جایزه ادبی جلال آغاز شد

11:26 - 13 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۱۷۹۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
آثار در جایزه ادبی جلال در سه مرحله داوری می‌شود و در مرحله دوم ۲۰۰ رمان و داستان بلند مورد مطالعه و بررسی دقیق و تخصصی قرار گرفت

خبرگزاری میزان - طبق اعلام خبرگزاری صداوسیما، دبیر علمی جایزه ادبی جلال گفت: با آغاز مرحله دوم جایزه جلال؛  ۲۰۰ رمان و داستان؛ در این مرحله مطالعه و بررسی شد.

وجیهه سامانی گفت: در دوره پانزدهم، شاهد رشد کمّی ۷۴ درصدی آثار نسبت به دوره چهاردهم بودیم که در بخش داستان بلند و رمان یک هزار ۵۰۸ اثر، مجموعه داستان کوتاه ۴۰۱ اثر، مستندنگاری ۶۹۰ اثر و نقد ادبی ۷۷ اثر به دبیرخانه رسید.

وی ادامه داد: داوران بخش‌های چهارگانه پس از ساعت‌ها بحث و تبادل نظر و بررسی آثار، هر تعداد کتابی را که تشخیص دادند برای بررسی و کارشناسی دقیق‌تر در مرحله دوم گزینش کردند و از این نظر هیچ محدودیتی وجود نداشت؛ به طور مثال در بخش رمان و داستان بلند حدود ۲۰۰ اثر در مرحله دوم مورد مطالعه و بررسی دقیق و تخصصی قرار گرفت.

سامانی درباره فرآیند داوری آثار گفت: آثار در این جایزه و رویداد ادبی در سه مرحله داوری می‌شود.
در مرحله اول ریزش ابتدایی آثار را داریم که داوران پس از چندین و چند ساعت بررسی و تدبر در آثار، کتاب‌های مورد نظر را بررسی و با مطالعه دقیق‌تر، گزینش می‌کنند.
در مرحله دوم به کاندیدا‌های مورد نظر در هر بخش می‌رسند.
در مرحله سوم کتاب‌های برگزیده یا تقدیری معرفی می‌شود.

پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال شروع به کار کرده است. در این دوره ۲ هزار و ۶۷۶ اثر به دبیرخانه رسید که بعد از داوری مرحله اول آثار برتر به مرحله دوم می‌روند تا جدی‌تر مورد بررسی قرار گیرند.

انتهای پیام/


برچسب ها: جایزه ادبی جلال

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *