رئیس کل دادگستری فارس: با جهاد تبیین نسبت به هدایت گری و بصیرت افزایی جوانان و نسل آینده  تلاش کنیم

18:26 - 12 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۱۰۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس، گفت: انتظار مردم از دستگاه قضایی ومهمترین هدف مسئولان قضایی، رؤسا و دادستان‌ها و قضات اجرای عدالت است و باید کار و تلاش شبانه روزی در راستای احقاق حق، اجرای عدالت و خدمت به مردم انجام شود.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری،  دادستان مرکز استان و معاونان دادگستری استان فارس با حضور در شهرستان های قیرو کارزین و فیروزآباد و تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب قیروکارزین با خانواده شهیدان بحرینی و قضات دادگستری شهرستان های قیر و کارزین و فیروزآباد دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در این مراسم  به امنیت مطلوب شهرستان قیروکارزین اشاره کرد و آن را حاصل تلاش مسئولان به خصوص اعضای شورای تأمین وآگاهی، بصیرت و حضور همیشه در صحنه مردم ولایتمداراین شهرستان دانست.

وی به مردم داری و حفظ شأن و منزلت مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی توصیه کرد و گفت: در راستای اجرای برنامه های سند تحول قضایی باید تلاش کنیم تا میزان رضایتمندی مردم افزایش یابد چرا که ثمره سند تحول قضایی رضایتمندی مردم است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر عدالت محوری بیان کرد: رئیس کل دادگستری استان فارس، گفت: انتظار مردم از دستگاه قضایی ومهمترین هدف مسئولان قضایی، رؤسا و دادستان‌ها و قضات اجرای عدالت است و باید کار و تلاش شبانه روزی در راستای احقاق حق، اجرای عدالت و خدمت به مردم انجام شود و تکریم و احترام مراجعان به دستگاه قضایی بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی بر موضوع قاطعیت دادستان ها در برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی تأکید کرد و گفت: دادستان ها در برخورد بابرهم زنندگان نظم و امنیت عمومی جامعه در چارچوب قانون، بدون اغماض و با قاطعیت برخورد کنند.

وی با اشاره به احیای حقوق عامه از سوی دادستان ها، افزود: بمنظور حفظ و صیانت از حقوق عامه اختیارات و وظایف گسترده ای بر عهده دادستان ها گذاشته شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس، دادستانی مرکز استان فارس را یکی از موفق ترین دادستانی های کشور در زمینه احیای حقوق عامه دانست و گفت:  حوزه بهداشت و سلامت،کمک به ارتقای تولید، حوزه اراضی، حوزه گردشگری، رسیدگی به امور مهجوران و افراد بی سرپرست و افراد سالخورده،حوزه راه ها و حمل و نقل، حوزه آب و مهمترین آن حوزه امنیت عمومی از اختیارات و وظایف دادستان است که لازم است دادستان ها توجه ویژه ای به این امور  داشته باشند.

رئیس شورای قضایی استان فارس در این مراسم  به موضوع تهدیدات فضای مجازی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی معاندان نظام اشاره کرد و گفت: دشمنان برای ضربه زدن به این انقلاب با تبلیغات سوء خود در تلاشند و ما نیز در موضوع فضای مجازی و آگاهی بخشی به مردم در این سالها بسیار کمتر کار کرده ایم که لازم است با جهاد تبیین مورد تأکید رهبری معظم انقلاب، نسبت به هدایت گری، بصیرت افزایی و روشنگری جوانان و نسل آینده  تلاش کنیم و نقشه و توطئه دشمنان را خنثی و زمینه امنیت مطلوب جامعه را فراهم آوریم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در جمع مسئولان،امام جمعه و جماعات، قضات، اعضای شورای اداری و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان قیروکارزین از ایجاد و راه اندازی حوزه قضایی شهر افزر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ایجاد دادگاه عمومی شهر افزر سبب تسهیل امور مردم و محیط مناسب برای دادخواهی و رفاه حال مراجعان این شهر از توابع شهرستان قیرو کارزین خواهد شد.

 وی به رسیدگی قاطعانه و قانونی دادگستری استان فارس به پرونده اغتشاشگران حوادث اخیر اشاره و از تکمیل شدن و بررسی پرونده عاملان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) نیز خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین بر رعایت برخی از موارد دیگر از سوی مسئولان قضایی و قضات از جمله رفع اطاله دادرسی، تعامل مسئولان قضایی با سایر نهادها و دستگاه های اجرایی و تقنینی ضمن حفظ استقلال دستگاه قضا، مردم داری و حفظ کرامت انسانی،  بازدید هدفمند از زندان ها، برخورد  بدون اغماض با مرتکبان جرایم مهم و خشن، استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، نظم وانضباط اداری و تقویت دادرسی های الکترونیک از سوی مسئولان در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی بیش از پیش  تأکید کرد.

 در پایان از غلامرضا داودی دادستان عمومی و انقلاب  سابق حوزه قضایی قیروکارزین  تقدیر و حجت الاسلام والمسلمین شریف زاده به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شدند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری معارفه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *