رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نقش توییتر در سانسور رسوایی هانتر بایدن

14:05 - 12 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۰۳۵۴
مالک شبکه اجتماعی توییتر می‌گوید که افشاگری حیرت انگیزی درباره نحوه سانسور رسوایی پسر جو بایدن انجام می‌دهد.

خبرگزاری میزان – «ایلان ماسک»، مالک جدید توییتر می‌گوید که قصد دارد نکاتی کلیدی از سانسور موضوع لو رفتن محتویات رایانه «هانتر بایدن»، پسر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 را افشا کند؛ ادعایی که به «توییترگیت» معروف شده است.

به گزارش «اسپوتنیک»، یک روزنامه نگار مستقل پیشتر در توییتی اعلام کرده بود که رسانه اجتماعی که به عنوان پلتفرمی برای ایجاد و به اشتراک گذاری ایده‌ها و اطلاعات فوری، بدون موانع در نظر گرفته شده بود، به تدریج توسط کارکنان و مدیران خود به ابزاری برای کنترل گفتار تبدیل شد؛ در حالی که این شرکت برای مبارزه با هرزنامه‌ها و کلاهبرداران طراحی شده بود، با گذشت زمان، خود را برای دستکاری در گفتار تطبیق داد.

این روزنامه نگار همچنین با افشاگری درباره نقش توییتر در سانسور رسوایی «هانتر بایدن» موجی افشاگرانه را در آمریکا راه اندازی کرد؛ افشاگری درباره سیاست توییتر و افشاگری درباره فعالیت‌های خانواده «بایدن».

رسوایی «هانتر بایدن»، نخستین بار به عنوان گزارش اختصاصی «نیویورک تایمز» در اکتبر 2020 منتشر شد؛ لو رفتن بیش از 200 گیگا بایت داده شامل 130 هزار ایمیل و هزاران پیام متنی، عکس و ویدئو و فایل‌های دیگری که از «مک بوک پرو» آسیب دیده او در تعمیرگاه کامپیوتری در ایالت «دلاوِر».

مالک تعمیرگاه مذکور پس از بازیابی داده‌ها دریافت که اطلاعات مذکور اطلاعات بالقوه حساس ژئوپلتیکی در مورد معاملات مشکوک ادعایی «هانتر بایدن» با بازرگانان خارجی هستند.

در ادامه گزارش‌های مربوط به این رسوایی، توسط جریان اصلی رسانه ای با ادعای «ضد اطلاعات روسیه» به حاشیه رفت، پس از آن نیز «فیس‌بوک» و «توییتر» این رسوایی را سانسور کردند.

توییتر در این زمینه با طرح ادعای ناامنی احتمالی گزارش مذکور، نه تنها همه پیوندهای مربوط به این گزارش را حذف می‌کند، بلکه حتی انتقال آن را از طریق پیام مستقیم مسدود می‌کند.

توییتر حتی اقدام به بستن حساب کاربری سخنگوی وقت کاخ سفید چند هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2020 کرده و در پاسخ به پرسش وی مبنی بر زمان رفع تعلیق حسابش می‌گوید که «مک انانی» سیاست توییتر را نقض کرده است.

براساس اسناد لو رفته از ارتباطات داخلی توییتر، شواهد متعددی درباره اختلاف نظر در میان مدیران توییتر درباره این رویکرد وجود دارد؛ اما در نهایت تصمیم گرفته شد که با توجه به تمایل جریان اصلی رسانه ای به بی اعتبار کردن موضوع رسوایی «هانتر بایدن»، این موضوع به عنوان ضد اطلاعات روسیه معرفی شود.

در این تصمیم گیری «جک دورسی»، مدیرعامل و بنیانگذار توییتر و «ویجایا گاد»، رئیس سابق بخش حقوقی و سیاستگذاری توییتر نقش مهمی داشتند.

«ماسک»، مالک جدید توییتر می‌گوید که توییتر موضوع رسوایی محتویات لو رفته رایانه «هانتر بایدن» در یک فروشگاه را سرکوب کرد.

به نظر می‌رسد قانونگذاران جمهوریخواه که در پی انتخابات میاندوره ای آمریکا موفق شدند کنترل مجلس نمایندگان این کشور را در دست بگیرند، با استناد به فعالیت‌های مجرمانه مشکوک که برخی از آن‌ها ممکن است تهدیدی برای امنیت ملی باشد، تحقیقات رسمی در مورد فعالیت‌های خانواده «بایدن» را در دستور کار خود قرار دادند.

آن‌ها اعلام کردند که تحقیق رسمی در مورد فعالیت‌های تجاری خانواده «بایدن» پس از سوگند کنگره بعدی در ژانویه 2023 انجام خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *