رئیس کل دادگستری استان کردستان: پرونده‌های مسن و قدیمی باید در اولویت رسیدگی قرار گیرند

10:26 - 12 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۰۰۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: ضروری است تا پایان سال جاری تمامی شعب رسیدگی دادسرا ، محاکم و تجدیدنظر متعارف شده و پرونده های مسن و قدیمی در اولویت رسیدگی قرار گیرند.

خبرگزاری میزان - سومین جلسه مشترک شورای معاونین با روسای دادگستری و دادستانهای شهرستانهای تابعه استان با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان، معاونین رئیس کل در حوزه های مختلف و روسای دادگستری و دادستانهای استان، در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تقدیر از مدیران قضایی استان در رسیدگی قاطع به پرونده های اخیر استان، اظهار کرد: بر اساس آموزه های قرآنی و اسلامی، ابتلا و آزمایش انسان در دوران مختلف یکی از سنت های الهی است و خیلی از افراد در این آزمایشها امتحان شدند و باید آگاه باشیم که همواره فتنه و دسیسه های دشمنان اسلام در کمین است.

وی تاکید کرد: بنابر تاکیدات ریاست قوه قضاییه، در دادگستری استان کردستان شعب ویژه رسیدگی به این پرونده ها تشکیل شد و با نظارت مستقیم روسای دادگستری و دادستانهای استان به پرونده متهمین رسیدگی و احکام متناسب صادر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به روسای دادگستری و دادستانهای شهرستانهای تابعه استان دستور داد در ملاقاتهای مردمی حتی الامکان سعی کنند مشکلات مردم را در آن شهرستانها حل و فصل کنند و از مراجعه مردم به مرکز استان با عنایت به صعب العبور بودن جاده های استان خودداری شود و سپس تصریح کرد: مدیران قضایی، قضات و کارکنان دادگستری استان باید با رعایت اصل تکریم ارباب رجوع، به دور از غرور و تکبر و با خوش اخلاقی و خوش رفتاری با دقت به حرف مردم گوش دهند و درصدد حل مشکلات حقوقی و قضایی شان برآیند.

وی خاطرنشان کرد: قضات استان باید در خصوص صدور قرارهای تامین منتهی به بازداشت ، ضمن پرهیز از بازداشت های غیر ضرور در خصوص صدور قرارهای تامین منتهی به بازداشت متهمین با نهایت دقت و وسواس عمل کنند تا تعداد آمار بازداشتهای منتهی به قرار منع تعقیب و برائت به حداقل برسد و از تضییع حقوق متهمین جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین بر لزوم برنامه ریزی مدون مدیران قضایی استان تاکید کرد و افزود: ضروری است تا پایان سال جاری تمامی شعب رسیدگی دادسرا، محاکم و تجدیدنظر متعارف شده و پرونده های مسن و قدیمی در اولویت رسیدگی قرار گیرند.

در پایان این جلسه ، روسای دادگستری و دادستانهای شهرستانهای استان کردستان به ارائه گزارش آمار و عملکرد شعب تحت تصدی خود پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *